Karax Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Hej! Är det någon som har koll på var presets sparas när man väljer "Put into preset menu as.." i Waves pluggar? Tex om man vill ta bort onödiga presets som man sparat. Jag har letat igenom alla undermappar i Waves-katalogen, men hittar inte dessa presets nånstans.
Opus99 Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Hej! Är det någon som har koll på var presets sparas när man väljer "Put into preset menu as.." i Waves pluggar? Tex om man vill ta bort onödiga presets som man sparat. Jag har letat igenom alla undermappar i Waves-katalogen, men hittar inte dessa presets nånstans. Inställningen i pluggen sparas inte som en separat fil. Inställningens parametrar, som du ställt in, samt presetens namn skrivs in som metadata i .xps filerna i C:\Program\Waves\Plug-Ins\Plug-In Settings Vill du spara dina inställningar för waves inför t.ex. en ominstallation av windows så är det en god idé att spara den mappen.
Karax Postat 3 september 2008 Trådstartare Postat 3 september 2008 Aha! Och dessa kan man öppna i notepad märkte jag nu, för att ta bort/döpa om presets etc. Gött! Tack för hjälpen! Så om jag installerar om waves-pluggarna så ska jag kopiera över de nya xps-filerna med de gamla?
Opus99 Postat 4 september 2008 Postat 4 september 2008 (redigerat) Tack för hjälpen! Så om jag installerar om waves-pluggarna så ska jag kopiera över de nya xps-filerna med de gamla? No problem Det är nog en bra idé ☺️ Redigerat 4 september 2008 av Opus99
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.