Jump to content
Annons

Paper-view


Betyg  

20 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      2
    • 3
      1
    • 4
      4
    • 5
      4


Recommended Posts

LÅTNAMN: Loverslane

ARTIST/GRUPP: Paper-view

GENRE: Akustisk bakgrundsmusik

LÅTLÄNGD:5:20

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE: Anders Klacker, Magnus Bryngelsson, Mats Thuresson

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: vma

STORLEK: 2,47MB

STATUS: pågående

LÅTLÄNK:Loverslane

Redigerat av MagnusBryngelsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har fått till ett bra ljud på gitarrerna. Basen kan jag heller inte klaga på, bra botten. Däremot tycker jag att trummorna låter lite burkiga i frekvensen, och generellt ligger sången lite för högt, övriga instrumenten kommer inte fram. Hur låter det om du panorerar gitarrerna mer? Tror att det kan fungera på denna låten.

Bitdjupet på mp3:an är för lågt, du bör ha över 100 kbit/s för att det ska låta bra.

Det är en skön låt, och jag gillar gitarr slingorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockrent... sång o allt sitter precis mitt i krysset..MEN

det låter lite burkigt och onödigt demoaktigt om trummorna? det är ett "thump-ljud" som låter som en miss i någon mick, men det är säkert kickens mick..eller en närliggande mick som tar upp ljudet från filt?-klubban..det stör ljudbilden enormt iaf... ordna nu!

Om ni fixar till ett renare trumljud köper jag det här rakt av... rösten blev en favvo faktiskt..

Edit: Vid andra lyssningen och i lurar låter det som det kan vara en kombination av trummor och bas som ställer till burkljudet.. kolla upp era frekvenser.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Luktar krog-live-musik för "oss" över 25 å de e ju inte fel...=) Håller med om att baskaggen är på gränsen till för instängd. Tycker dock inte att ni ska blöta ner soundet mer om det är "Akustisk bakgrundsmusik" ni vill delge. Ärligt...jag tycker faktiskt att det låter riktigt jäkla trevligt. Jag vill åxå ta mej en kall öl när jag hör Er. Gärna på en rökig källarkrog med blandad publik=) ...åsså serverar dom Caffrey's :rolleyes:

Presentera gärna Ert material i lite högre bit-kvalle nästa gång. 128kbs är väl ändå ett miniumum?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni fixar till ett renare trumljud köper jag det här rakt av... rösten blev en  favvo faktiskt..

Edit: Vid andra lyssningen och i lurar låter det som det kan vara en kombination av trummor och bas som ställer till burkljudet.. kolla upp era frekvenser.

Ok

Redigerat av MagnusBryngelsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Låter bra! Lågmält och fint. Nästan lite väl lågmält och tillbakalutat. Lite mer nerv skulle jag nog vilja ha, men det är banne mig bara en randanmärkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra! Schysst släp i kompet. Det finns många artister som FÖRSÖKER få till den här lite lajviga nära-upplevelsen utan att lyckas, det gör du däremot. Hittar inget att gnälla på....ja kanske då att trummorna släpar så pass ibland så det nästan otajtar till sig, men det är nästan ett plus.... 5 stjärnor!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Riktigt snygga melodier i mina öron, men MP3 encodningen är riktigt dålig.. ljudet på sången skär riktigt i mina öron.. När du tar i lite mer så läggs en massa skitiga dist-frekvensen till och det för mig gör att jag genast vill stänga av....Synd på en sån här bra låt.. Encoda med något annat.. ogg skall ju vara bra säger dom som vet.. så testa det.. (Jag tycker iaf att problemet ligger där.. lyssna själv i lurar exempelvis och känn efter i de något högre sång delarna.. )

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Den här hade jag missat.

Verkligen helskön låt utan onödiga åthävor. Minimalistiskt mästerverk.

Men jag HATAR när låtarna är brutalt avklippta. Det låter strömavbrott.

fixa till slutet och bitraten så köper jag :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

JÄTTEFIN LÅT SNYGGA MELODIER. Personligen tycker jag den tenderar till att blir lite långtråkig i mixen. Jag skulle försöka lyfta den i refrängen med några extra stämmor samt kanske lite stråkar. Sedan tycker jag basen och baskaggen konkurrerar lite i ljudbilden. Försök att separera dem lite i karaktär.

Helt klart en jättebra låt att fila vidare på.

Link to comment
Dela på andra sajter

JÄTTEFIN LÅT SNYGGA MELODIER. Personligen tycker jag den tenderar till att blir lite långtråkig i mixen. Jag skulle försöka lyfta den i refrängen med några extra stämmor samt kanske lite stråkar. Sedan tycker jag basen och baskaggen konkurrerar lite i ljudbilden. Försök att separera dem lite i karaktär.

Helt klart en jättebra låt att fila vidare på.

Ja mer stämmor blir lite svårt eftersom vi bara är 4 pers i bandet, men kanska, det här med stråkar etc har vi också tänkt på men vill nog ändå hålla oss till det minimalistiska koncept som vi valt.. Sedan så är väl inte mixen den mest genomarbetade som du skriver, Tack för din åsikt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är toppen o inspelningen verkar bra, men jäklar vilken usel bitupplösning du har på mp3:an, mår ju illa  😄

Höj till minst 128 kbit

ber så mkt om ursäkt där, vill ju inte göra er illamående, kommer att fixas.

Det är ju fortfarande 64 kbit/s...

Annars bra låt. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...