Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag ska om aktivera mitt cubase LE 4. Licens control programmet vill att jag ska välja vilken nyckel jag vill ersätta, kruxet är att det inte går att markera nyckeln. För att kunna gå vidare i guiden måste man markera den. Jag sitter fast, jag har sökt på google och sett liknande trådar där samma problem funnits, dock har ingen med bra svar i. Jag har även sökt här och inte hittat någon liknande tråd, om det finns en sådan skulle jag vara tacksam om någon ville länka den.

Jag hoppas ni kan hjälpa mig!

Så ser det ut

http://i517.photobucket.com/albums/u333/kr...ncrosoftLCC.jpg

Hur man markerar enligt hjälpen

http://i517.photobucket.com/albums/u333/kr...crosoftLCC2.jpg

Tacksam för svar

Edit: Ändrade till fungerande bilder.

Redigerat av 20Dollar
Annons
Postat

Ersätta en nyckel ska du nog inte göra men Syncrosoft-programvaran kräver nog att du skriver in aktiveringsnyckeln innan den tankar hem själva licensen. elicensen kan du lägga på datorn, men har du en hårdvarudongle kan du välja att lägga licensen på den

Bilderna visades inte

Postat
Ersätta en nyckel ska du nog inte göra men Syncrosoft-programvaran kräver nog att du skriver in aktiveringsnyckeln innan den tankar hem själva licensen. elicensen kan du lägga på datorn, men har du en hårdvarudongle kan du välja att lägga licensen på den

Bilderna visades inte

Hm, nej kanske inte ersätta, men i alla fall byta ut den mot en ny. Jag har skrivit in aktiveringsnyckeln i det tidigare steget.

Postat (redigerat)

Bilderna visades inte

Hm, nej kanske inte ersätta, men i alla fall byta ut den mot en ny. Jag har skrivit in aktiveringsnyckeln i det tidigare steget.

Hmmm byta? Vad ska du byta då? Har du redan ett hårdvarulås med en annan original-nyckel kan jag förstå problematiken men samtidigt: om det är en original-nyckel bör du ju ha en annan version av programmet och då är det extremt dumt att ta bort /byta nyckeln.. då funkar ju inte det gamla programmet sen.

Är det en uppgradering till nyare versioner låter man ju den gamla nyckeln vara kvar och låter nya e-licensen "uppdatera" denna så du kan använda alla tidigare versioner, men det styrs ju av aktiveringsnyckeln så det ska inte vara några problem.

Den här gamla nyckeln som du ska byta ut: Vad är det för nyckel?

Vill minnas att Syncrosoft-programmet har en "delete-funktion".. har du provat att ta bort den gamla nyckeln /koden först?

Jag är fortfarande inte med på vad du försöker åstadkomma då man normalt inte bara "tar bort" en gammal nyckel..

Skapa lite mer ljus i mörkret.

Redigerat av Lundin
  • 2 veckor senare...
Postat
Skapa lite mer ljus i mörkret.

Jag ska göra en "reactivation"

Från steinbergs hemsida:

"Reactivation

If you need to reinstall Cubase LE 4 after a hard disk crash or if you have bought a new computer, you can request a code to reactivate your license here. "

Jag har följt alla steg som man ska göra, det enda som inte fungerar är att markera den gamla nyckeln för att kunna gå vidare, se bilderna. Jag antar att det är själva programmet som ska hämta den nya licensen som det är fel på, ett litet men ändå mycket irriterande fel eftersom det innebär att jag inte kan gå vidare och inte heller få min nya licens.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.