Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har kikat på flera ljudkort bl.a Fireface 800, Onyx 1200F, Digi 003 samt Motu 828 mk3. Men alla dessa ligger egentligen lite högt mot vad jag behöver i min hemstudio. Jag har en Onyx 800R som jag tänkte använda genom ADAT på ljudkortet, så det är egentligen det enda kravet jag har.

Tips vore uppskattat!

/Robin

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

kolla också in Presonus lite större modeller. de har iofs inbyggda preamps också men ligger bra i pris

Postat

Jag tänkte mig något mindre än ovan nämnda. Presonus hade Firestudio Lightpipe, men den verkade vara lite begränsad, på så sätt att det inte fanns några inbyggda preamps. Några stycken vore nog bra att ha ändå, kanske 4 st. Jag har kikat en del på Onyx 400-rack modellen. Men eftersom jag sitter på en 800r som är lite för stor egentligen så måste jag ha ett ljudkort med ADAT, så på så sätt är jag lite begränsad i valet av ljudkort.

Finns det någon för övrigt som är intresserad av att köpa en Mackie 800r i nyskick så är den till salu för 8000, kostar 12.500 på musikcentralen i skrivande stund. Det är ett alternativ jag funderat på, alltså att sälja 800 och köpa ner mig till ett 400.

Mvh. Robin

Postat
Jag tänkte mig något mindre än ovan nämnda. Presonus hade Firestudio Lightpipe, men den verkade vara lite begränsad, på så sätt att det inte fanns några inbyggda preamps. Några stycken vore nog bra att ha ändå, kanske 4 st. Jag har kikat en del på Onyx 400-rack modellen. Men eftersom jag sitter på en 800r som är lite för stor egentligen så måste jag ha ett ljudkort med ADAT, så på så sätt är jag lite begränsad i valet av ljudkort.

Finns det någon för övrigt som är intresserad av att köpa en Mackie 800r i nyskick så är den till salu för 8000, kostar 12.500 på musikcentralen i skrivande stund. Det är ett alternativ jag funderat på, alltså att sälja 800 och köpa ner mig till ett 400.

Mvh. Robin

Köp min Audient ASP008 med inbyggt ADAT-kort - låter kalas. Thomann tar 14.000 spänn, du får min för 8.000.

Hör av dig om det är intressant.

/Dex.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.