ivaaN (oregistrerad) Postat 6 augusti 2008 Postat 6 augusti 2008 Hej! Jag har precis köpt ett nytt ljudkort vid namn M-audio Delta 66. Jag har kopplat in och installerat det exakt som den står men jag får bara ljud i ena högtalaren/hörluren. Jag har 4 inputs och 4 outputs. Någon som vet vad felet kan vara. Kan det vara inställningar eller fel på kortet? Tack på förhand /Alexander 😄
drloop (oregistrerad) Postat 6 augusti 2008 Postat 6 augusti 2008 Behöver nog lite mer info för att hjälpa dig. Hur har du kopplat grejerna. Vad lyssnar du på?
ivaaN (oregistrerad) Postat 6 augusti 2008 Postat 6 augusti 2008 (redigerat) Behöver nog lite mer info för att hjälpa dig. Hur har du kopplat grejerna. Vad lyssnar du på? Hej!. Jag har kopplat PCI-kortet i datorn och "Outbeak-boxen" till den. Sedan kopplar jag hörlurar-sladden till Out 1 och då får jag bara ljud i ena hörluren Jag lyssnar bara på WMP.. alla program,windows osv. Mch Alexander EDIT: Om jag kopplar förstärkaren till Delta 66 och sätter förstärkaren på Mono så hör jag i båda.. Men om jag kopplar hörlurarna direkt i ljudkortet så hörs det bara i 1. Kan det vara att ljudkortet är Mono?.. Hur ändrar jag till Stereo om så är fallet. EDIT2: Fixade det. Det fungerade inte som mitt förra.. Detta sände Mono-signaler så jag fick ändra på min förstärkare.. Kanske är till hjälp för andra som gör samma fel!.. Tack till dig som ville hjälpa mig!.. Redigerat 6 augusti 2008 av ivaaN
drloop (oregistrerad) Postat 6 augusti 2008 Postat 6 augusti 2008 Så vitt jag förstår så har Delta 66 ingen hörlursutgång. Så du måste nog koppla in den i något som har hörlursutgång. Det är därför du bara har ljud i en av lurarna.
ivaaN (oregistrerad) Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 (redigerat) Så vitt jag förstår så har Delta 66 ingen hörlursutgång.Så du måste nog koppla in den i något som har hörlursutgång. Det är därför du bara har ljud i en av lurarna. Tackr för tipset. Kopplade in min förstärkare och ställde den på "Mono" så nu hörs det i båda 😄😄.. Tack för tipsen ! Förresten.. är ganska ny här.. Nu när jag kollar runt så är detta ett väldigt intressant forum 😄 Redigerat 7 augusti 2008 av ivaaN
drloop (oregistrerad) Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Så vitt jag förstår så har Delta 66 ingen hörlursutgång.Så du måste nog koppla in den i något som har hörlursutgång. Det är därför du bara har ljud i en av lurarna. Tackr för tipset. Kopplade in min förstärkare och ställde den på "Mono" så nu hörs det i båda 😄😄.. Tack för tipsen ! Förresten.. är ganska ny här.. Nu när jag kollar runt så är detta ett väldigt intressant forum 😄 Ett annat tips är att koppla in utgång 1 och 2 till förstäkaren så får du stereolyssning istället för mono som nu. 😄
EkL Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 Jag har också ett Delta 66 kort. Vill jag ha en smidig lösning som passar när jag bara sitter vid datorn och inte jobbar med musik så tar jag en sån här http://www.thomann.de/se/the_sssnake_ypk2050.htm tillsammans med en sån här http://www.thomann.de/se/the_sssnake_1802_adapter.htm så får jag en hörlursutgång med stereoljud. ☺️
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.