Jump to content
Annons

Recommended Posts

Kreml (oregistrerad)
Postat

hej

har nyss införskaffat en keystation 49 synth från m-audio, nu undrar jag vad nästa steg är, jag har Cubase och vill lära känna synthen mer /programmet, nu undrar jag om det finns olika förinställda "piano-ljud" inlagda i programmet? hur fungerar det? Finns det nåt annat, kanske bättre program för att pröva på olika "piano-ljud"? Hur fungerar det? Får man ofta köpa till etc?

Help a nybörjare 😄

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
hej

har nyss införskaffat en keystation 49 synth från m-audio, nu undrar jag vad nästa steg är, jag har Cubase och vill lära känna synthen mer /programmet, nu undrar jag om det finns olika förinställda "piano-ljud" inlagda i programmet? hur fungerar det? Finns det nåt annat, kanske bättre program för att pröva på olika "piano-ljud"? Hur fungerar det? Får man ofta köpa till etc?

Help a nybörjare 😄

Ehh 😄 Men alltså tog du inte reda på vad som ingick keystation innan du köpte den? I övrigt är det bara läsa cubases manual om midi. Finns så mycket att lära sig om midi att det är bättre du granskar manualen. Köper till? Ja det gör väl alla om det inte är frågan om hårdvarusynt. Och hur ofta? Ja det får man själv avgöra, beroende på vad man är ute efter och vad man behöver.

Kreml (oregistrerad)
Postat
hej

Help a nybörjare 😄

Ehh 😄 Men alltså tog du inte reda på vad som ingick keystation innan du köpte den? I övrigt är det bara läsa cubases manual om midi. Finns så mycket att lära sig om midi att det är bättre du granskar manualen. Köper till? Ja det gör väl alla om det inte är frågan om hårdvarusynt. Och hur ofta? Ja det får man själv avgöra, beroende på vad man är ute efter och vad man behöver.

Nepp köpte den begangnad så tog inte hänsyn till det.

Postat

Vilken verison av Cubase har du? Det är lite olika vad/vilka mjukvarusyntar som följer med, men något har du nog som du kan börja leka med. Sen kan jag väl inte påstå att medföljande pianoljuden i typ HalionOne och sånt är så mycket att hänga i julgranen, men jag är lite miljöskadad och pianosnobb, så 😄

I Cubase går du in under VST Instruments (F11) och ser vad som finns. Med Keystation inkopplad borde det bara vara att välja ljud och köra igång.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.