Status Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Nu har man Ă„terigen överlevt Ă„rets Storsjöyra i Ăstersund och dĂ€r fick man se nĂ„got som inte Ă€n har kommit ut pĂ„ marknaden Ă€n vad jag vet. Jag stod som vanligt och tjuvkikade pĂ„ killarna som sköter ljudet pĂ„ stora scenen, pĂ„ torsdagen fick jag kontakt med snubben som kör ljudet Ă„t Blondie och jag började fundera för en av skĂ€rmarna visade Pro Tools och dĂ„ blev jag genast mycket intresserad men tack vare avspĂ€rrningar sĂ„ kunde inte jag se mycket, nĂ€r jag vĂ€l fick syn pĂ„ mixerbordet sĂ„ insĂ„g jag att nĂ„got liknanade har jag aldrig sett sĂ„ jag blev tvungen att frĂ„ga han vad 17 det dĂ€r Ă€r. DĂ„ fick jag veta att det Ă€r digidesign live mixerbord som bygger pĂ„ Venue men den hĂ€r som han hade med sig finns inte ute pĂ„ marknaden Ă€n (utveckling)sĂ„ han fixade in mig bakom avspĂ€rrningarna och mums vad grejor man fick se.. Huvudsystemet bygger pĂ„ en 2x Mac G5 Pro Tools HD-3 system samt 4 st audio interface 192 och jag insĂ„g att det hĂ€r kostar skjortan och dĂ€r till, jag gjorde en snabb utrĂ€kning och summan blir över 500 000 :- kanske mer. Han avslöjade att i USA sĂ„ Ă€r det uteslutande Pro tools nĂ€r man kör live pĂ„ stora festivaler eller stora artister......
lavrell Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Nu har man Ă„terigen överlevt Ă„rets Storsjöyra i Ăstersund och dĂ€r fick man se nĂ„got som inte Ă€n har kommit ut pĂ„ marknaden Ă€n vad jag vet.Jag stod som vanligt och tjuvkikade pĂ„ killarna som sköter ljudet pĂ„ stora scenen, pĂ„ torsdagen fick jag kontakt med snubben som kör ljudet Ă„t Blondie och jag började fundera för en av skĂ€rmarna visade Pro Tools och dĂ„ blev jag genast mycket intresserad men tack vare avspĂ€rrningar sĂ„ kunde inte jag se mycket, nĂ€r jag vĂ€l fick syn pĂ„ mixerbordet sĂ„ insĂ„g jag att nĂ„got liknanade har jag aldrig sett sĂ„ jag blev tvungen att frĂ„ga han vad 17 det dĂ€r Ă€r. DĂ„ fick jag veta att det Ă€r digidesign live mixerbord som bygger pĂ„ Venue men den hĂ€r som han hade med sig finns inte ute pĂ„ marknaden Ă€n (utveckling)sĂ„ han fixade in mig bakom avspĂ€rrningarna och mums vad grejor man fick se.. Huvudsystemet bygger pĂ„ en 2x Mac G5 Pro Tools HD-3 system samt 4 st audio interface 192 och jag insĂ„g att det hĂ€r kostar skjortan och dĂ€r till, jag gjorde en snabb utrĂ€kning och summan blir över 500 000 :- kanske mer. Han avslöjade att i USA sĂ„ Ă€r det uteslutande Pro tools nĂ€r man kör live pĂ„ stora festivaler eller stora artister...... Aha, kul att fĂ„ veta lite nytt sĂ„hĂ€r i förhand. Men det mĂ„ste dock tillĂ€ggas att det va billigt i jĂ€mförelse vad som annars anvĂ€nds pĂ„ de större turnĂ©erna runt om i vĂ€rlden. Du fĂ„r ju aldrig ett nytt Inovasion-bord för dom dĂ€r pengarna utan det blir betydligt dyrare, det samma gĂ€ller Midas analoga High-end bord (dĂ€r tillkommer ocksĂ„ förbaskat mycket outboard sĂ„ dĂ„ sticker ju priset ivĂ€g avsevĂ€rt). Ifall dom Ă€ven endast körde med pluggar frĂ„n Pro Tools sĂ„ blev det ju Ă€nnu billigare helt plötsligt. LĂ„ter som en ganska "kĂ€nslig" utrustning att Ă„ka runt pĂ„ turnĂ© med men antar att det Ă€r anpassat med specialbyggda case osv osv. Tack för infon đ Ska kollas upp!
Status Postat 5 augusti 2008 TrĂ„dstartare Postat 5 augusti 2008 Nu har man Ă„terigen överlevt Ă„rets Storsjöyra i Ăstersund och dĂ€r fick man se nĂ„got som inte Ă€n har kommit ut pĂ„ marknaden Ă€n vad jag vet.Jag stod som vanligt och tjuvkikade pĂ„ killarna som sköter ljudet pĂ„ stora scenen, pĂ„ torsdagen fick jag kontakt med snubben som kör ljudet Ă„t Blondie och jag började fundera för en av skĂ€rmarna visade Pro Tools och dĂ„ blev jag genast mycket intresserad men tack vare avspĂ€rrningar sĂ„ kunde inte jag se mycket, nĂ€r jag vĂ€l fick syn pĂ„ mixerbordet sĂ„ insĂ„g jag att nĂ„got liknanade har jag aldrig sett sĂ„ jag blev tvungen att frĂ„ga han vad 17 det dĂ€r Ă€r. DĂ„ fick jag veta att det Ă€r digidesign live mixerbord som bygger pĂ„ Venue men den hĂ€r som han hade med sig finns inte ute pĂ„ marknaden Ă€n (utveckling)sĂ„ han fixade in mig bakom avspĂ€rrningarna och mums vad grejor man fick se.. Huvudsystemet bygger pĂ„ en 2x Mac G5 Pro Tools HD-3 system samt 4 st audio interface 192 och jag insĂ„g att det hĂ€r kostar skjortan och dĂ€r till, jag gjorde en snabb utrĂ€kning och summan blir över 500 000 :- kanske mer. Han avslöjade att i USA sĂ„ Ă€r det uteslutande Pro tools nĂ€r man kör live pĂ„ stora festivaler eller stora artister...... Aha, kul att fĂ„ veta lite nytt sĂ„hĂ€r i förhand. Men det mĂ„ste dock tillĂ€ggas att det va billigt i jĂ€mförelse vad som annars anvĂ€nds pĂ„ de större turnĂ©erna runt om i vĂ€rlden. Du fĂ„r ju aldrig ett nytt Inovasion-bord för dom dĂ€r pengarna utan det blir betydligt dyrare, det samma gĂ€ller Midas analoga High-end bord (dĂ€r tillkommer ocksĂ„ förbaskat mycket outboard sĂ„ dĂ„ sticker ju priset ivĂ€g avsevĂ€rt). Ifall dom Ă€ven endast körde med pluggar frĂ„n Pro Tools sĂ„ blev det ju Ă€nnu billigare helt plötsligt. LĂ„ter som en ganska "kĂ€nslig" utrustning att Ă„ka runt pĂ„ turnĂ© med men antar att det Ă€r anpassat med specialbyggda case osv osv. Tack för infon đ Ska kollas upp! ja det Ă€r svĂ„rt för en novis att avgöra vad som Ă€r skryt samt verklighet men bordet som han hade skulle tydligen vara ett par snĂ€pp vĂ€rre Ă€n Midas samt allen Heath bord för det hĂ€r systemet Ă€r optimerat för Pro tools. Ja för mig som hĂ€ckar i min egna studio sĂ„ Ă€r allt sĂ„nt dĂ€r sk Ljudporr*s*dvs vill haaaaaaaaaaa...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.