Johannesmusik Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Ja, som rubriken sĂ€ger. Finns det monitorer som passar bara till Mac och vissa som bara passar till PC? Jag letatade efter fösĂ€ljare till Fostex PM-0.5 MKII studiomonitor och hittade först pĂ„ emusic... http://www.emusic.se/default.asp?do=search...&info=12907 ...dĂ€r jag hittade dem för 2995. Efter det googlade jag Fostex PM-0.5 MKII och hittade identiska pĂ„: http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...duct_id=1170856 Monitorerna dĂ€r kostar bara 1599kr och jag undrar hur det kan komma sig för macoteket verkar vara en seriös verksamhet. Ăr priset sĂ„ lĂ„gt dĂ€rför att det Ă€r ett feltryck? Ăr det sĂ„ lĂ„gt dĂ€rför det bara passar till Mac? Skulle det fungera om jag köpte dessa och pluggade in i min PC? VĂ€ldigt tacksam för svar! Jag la in en trĂ„d under högtalare/hörlurar för jag visste inte var jag skulle lĂ€gga denna trĂ„d.
Claes Holmerup Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Ja, som rubriken sĂ€ger. Finns det monitorer som passar bara till Mac och vissa som bara passar till PC? Nej! TFT-skĂ€rmar Ă€r gjorda för en specifik upplösning. Om man vĂ€ljer en annan upplösning sĂ„ blir det sĂ€mre bild. Vilket OS som skickar ut bilden spelar dĂ€remot ingen som helst roll. Apple tillverkar inga egna skĂ€rmar, utan fĂ„r dem bara levererade med sitt designade skal. Antagligen Ă€r de frĂ„n Samsung, eftersom "Apple-skĂ€rmar" brukar fĂ„ bra betyg. đ
IrieNixon Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Antingen Àr Claes en riktig spjuver sÄ hÀr pÄ lördagsnatten eller sÄ har han helt enkelt missat poÀngen (om alternativ nr. 1 stÀmmer Àr det givetvis jÀttekul). AngÄende din "googling" sÄ vill jag bara tydliggöra att Macoteket oftast (sÄvida man inte kryssar klickar i annat) visar sina priser ex. moms. Det var allt. Hoppas fortfarande att Claes spexade i sitt förra inlÀgg. Nu var det definitivt allt.
Pesek Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Ja, som rubriken sĂ€ger. Finns det monitorer som passar bara till Mac och vissa som bara passar till PC? Nej! TFT-skĂ€rmar Ă€r gjorda för en specifik upplösning. Om man vĂ€ljer en annan upplösning sĂ„ blir det sĂ€mre bild. Vilket OS som skickar ut bilden spelar dĂ€remot ingen som helst roll. Apple tillverkar inga egna skĂ€rmar, utan fĂ„r dem bara levererade med sitt designade skal. Antagligen Ă€r de frĂ„n Samsung, eftersom "Apple-skĂ€rmar" brukar fĂ„ bra betyg. đ Haha Claes nu har du nog allt missat vad han frĂ„gar efter =P Fel kategori för frĂ„gan iofs men roligt som f-n đ
Claes Holmerup Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 đ Man fĂ„r vĂ€l kolla om folk Ă€r vakna. đ Jag tyckte att frĂ„gan gav utrymme för lite skĂ€mtande, eftersom just "monitorer" kan anvĂ€ndas om bĂ„de skĂ€rmar och högtalare - och egentligen ligger skĂ€rmar nĂ€rmare till hands om man tĂ€nker pĂ„ frĂ„gestĂ€llningen eftersom det ju faktiskt finns folk som tror att man mĂ„ste ha "rĂ€tt" fabrikat pĂ„ skĂ€rmen för att det ska fungera. đ Skulle kanske tillĂ€gga att högtalare inte heller bryr sig om vilken sorts dator som skickar ut ljudet... đ
Johannesmusik Postat 3 augusti 2008 TrĂ„dstartare Postat 3 augusti 2008 (redigerat) đMan fĂ„r vĂ€l kolla om folk Ă€r vakna. đ Jag tyckte att frĂ„gan gav utrymme för lite skĂ€mtande, eftersom just "monitorer" kan anvĂ€ndas om bĂ„de skĂ€rmar och högtalare - och egentligen ligger skĂ€rmar nĂ€rmare till hands om man tĂ€nker pĂ„ frĂ„gestĂ€llningen eftersom det ju faktiskt finns folk som tror att man mĂ„ste ha "rĂ€tt" fabrikat pĂ„ skĂ€rmen för att det ska fungera. đ Skulle kanske tillĂ€gga att högtalare inte heller bryr sig om vilken sorts dator som skickar ut ljudet... đ Priset 1599kr var pris per styck sĂ„ det var inte sĂ„ billigt.đ Redigerat 3 augusti 2008 av Johannesmusik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.