Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, som rubriken sÀger. Finns det monitorer som passar bara till Mac och vissa som bara passar till PC?

Jag letatade efter fösÀljare till Fostex PM-0.5 MKII studiomonitor och hittade först pÄ emusic...

http://www.emusic.se/default.asp?do=search...&info=12907

...dÀr jag hittade dem för 2995.

Efter det googlade jag Fostex PM-0.5 MKII och hittade identiska pÄ:

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...duct_id=1170856

Monitorerna dĂ€r kostar bara 1599kr och jag undrar hur det kan komma sig för macoteket verkar vara en seriös verksamhet. Är priset sĂ„ lĂ„gt dĂ€rför att det Ă€r ett feltryck? Är det sĂ„ lĂ„gt dĂ€rför det bara passar till Mac?

Skulle det fungera om jag köpte dessa och pluggade in i min PC?

VÀldigt tacksam för svar!

Jag la in en trÄd under högtalare/hörlurar för jag visste inte var jag skulle lÀgga denna trÄd.

Annons
Postat
Ja, som rubriken sÀger. Finns det monitorer som passar bara till Mac och vissa som bara passar till PC?

Nej! TFT-skĂ€rmar Ă€r gjorda för en specifik upplösning. Om man vĂ€ljer en annan upplösning sĂ„ blir det sĂ€mre bild. Vilket OS som skickar ut bilden spelar dĂ€remot ingen som helst roll. Apple tillverkar inga egna skĂ€rmar, utan fĂ„r dem bara levererade med sitt designade skal. Antagligen Ă€r de frĂ„n Samsung, eftersom "Apple-skĂ€rmar" brukar fĂ„ bra betyg. 😉

Postat

Antingen Àr Claes en riktig spjuver sÄ hÀr pÄ lördagsnatten eller sÄ har han helt enkelt missat poÀngen (om alternativ nr. 1 stÀmmer Àr det givetvis jÀttekul).

AngÄende din "googling" sÄ vill jag bara tydliggöra att Macoteket oftast (sÄvida man inte kryssar klickar i annat) visar sina priser ex. moms. Det var allt.

Hoppas fortfarande att Claes spexade i sitt förra inlÀgg. Nu var det definitivt allt.

Postat

Nej! TFT-skĂ€rmar Ă€r gjorda för en specifik upplösning. Om man vĂ€ljer en annan upplösning sĂ„ blir det sĂ€mre bild. Vilket OS som skickar ut bilden spelar dĂ€remot ingen som helst roll. Apple tillverkar inga egna skĂ€rmar, utan fĂ„r dem bara levererade med sitt designade skal. Antagligen Ă€r de frĂ„n Samsung, eftersom "Apple-skĂ€rmar" brukar fĂ„ bra betyg. 🙂

Haha Claes nu har du nog allt missat vad han frĂ„gar efter =P Fel kategori för frĂ„gan iofs men roligt som f-n 🙂

Postat

🙂

Man fĂ„r vĂ€l kolla om folk Ă€r vakna. 🙂 Jag tyckte att frĂ„gan gav utrymme för lite skĂ€mtande, eftersom just "monitorer" kan anvĂ€ndas om bĂ„de skĂ€rmar och högtalare - och egentligen ligger skĂ€rmar nĂ€rmare till hands om man tĂ€nker pĂ„ frĂ„gestĂ€llningen eftersom det ju faktiskt finns folk som tror att man mĂ„ste ha "rĂ€tt" fabrikat pĂ„ skĂ€rmen för att det ska fungera. 😛

Skulle kanske tillĂ€gga att högtalare inte heller bryr sig om vilken sorts dator som skickar ut ljudet... 😉

Postat (redigerat)
😉

Man fĂ„r vĂ€l kolla om folk Ă€r vakna. 🙂 Jag tyckte att frĂ„gan gav utrymme för lite skĂ€mtande, eftersom just "monitorer" kan anvĂ€ndas om bĂ„de skĂ€rmar och högtalare - och egentligen ligger skĂ€rmar nĂ€rmare till hands om man tĂ€nker pĂ„ frĂ„gestĂ€llningen eftersom det ju faktiskt finns folk som tror att man mĂ„ste ha "rĂ€tt" fabrikat pĂ„ skĂ€rmen för att det ska fungera. 😛

Skulle kanske tillĂ€gga att högtalare inte heller bryr sig om vilken sorts dator som skickar ut ljudet... 😉

Priset 1599kr var pris per styck sĂ„ det var inte sĂ„ billigt.😛

Redigerat av Johannesmusik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.