Jump to content
Annons

tech/elektro house + progressive/uplifting trance

Recommended Posts

base128 (oregistrerad)
Postat

NÄgon som Àr intresserad av ett samarbete? Vill gÀrna producera lÄtar/remixes i ovannÀmnda musikstilarna till att börja med ... eller kanske experimentera nya grejer... men kÀnner att jag behöver en partner för att bolla idéer, etc.. gÀrna med erfarenhet i synth programmering, DAW, lÄtskriveri och arr.. och som gillar de dÀr musikstilarna.. att gÄ till klubbarna, kunna hÄrdfesta och Àr openminded Àr definitivt ett plus >;-) Jag Àr sjÀlv allt i allo: ljudtekniker, producent, DJ och har egen studio med en del HW/SW (men kanske inte tillrÀckligt HW)... Àr ute efter en alesis andromeda nÀmligen. Bor i stockholm, Àr 30 Är och Àr vÀldigt sugen pÄ att lyssna mina lÄtar pÄ klubbarna (gÀrna spela dem oxÄ dÄ och dÄ).

Influences: Zoo Brazil, Deadmau5, Sebastien Ledger, Swedish House Maffian, Sander Van Doorn, AVB, OceanLab, Aly & Fila, Gabriel & Dresden, m fl.

Är du intresserad sĂ„ kan vi trĂ€ffas med ett par öl i min studio i stockholm... Hoppas pĂ„ seriösa svar.

Hasta la proxima vista!

Melvin

Annons
Postat (redigerat)
NÄgon som Àr intresserad av ett samarbete? Vill gÀrna producera lÄtar/remixes i ovannÀmnda musikstilarna till att börja med ... eller kanske experimentera nya grejer... men kÀnner att jag behöver en partner för att bolla idéer, etc.. gÀrna med erfarenhet i synth programmering, DAW, lÄtskriveri och arr.. och som gillar de dÀr musikstilarna.. att gÄ till klubbarna, kunna hÄrdfesta och Àr openminded Àr definitivt ett plus >;-) Jag Àr sjÀlv allt i allo: ljudtekniker, producent, DJ och har egen studio med en del HW/SW (men kanske inte tillrÀckligt HW)... Àr ute efter en alesis andromeda nÀmligen. Bor i stockholm, Àr 30 Är och Àr vÀldigt sugen pÄ att lyssna mina lÄtar pÄ klubbarna (gÀrna spela dem oxÄ dÄ och dÄ).

Influences: Zoo Brazil, Deadmau5, Sebastien Ledger, Swedish House Maffian, Sander Van Doorn, AVB, OceanLab, Aly & Fila, Gabriel & Dresden, m fl.

Är du intresserad sĂ„ kan vi trĂ€ffas med ett par öl i min studio i stockholm... Hoppas pĂ„ seriösa svar.

Hasta la proxima vista!

Melvin

Grymt intresserad! alltid velat pröva och samarbeta med nĂ„gon 😛

Är dock ingen höjdare pĂ„ de du nĂ€mnde om synth programmering och det, Ă€r inte nĂ„gon avancerad producent Ă€nnu, men dĂ€remot har jag hĂ„llit pĂ„ och lekt med musiken vĂ€ldigt lĂ€nge och har vĂ€l endel erfarenhet om arrangeringen och kanske lite coola ideer som aldrig kommer fram riktigt 😛

Historia:

Började leka lite med fasttracker 2 -98 som jag körde i nĂ„got Ă„r som jag sedan avancerade mot Magix musix maker och Ejay titlarna 🙁

Sen nÄgonstans vid 01-02 började jag köra fruityloops ett tag och bollade lite med reason som jag aldrig fastnade för riktigt.

Idag anvÀnder jag Cubase SX3 som jag kört i ungefÀr 2 Är.

Hobby DJ har jag pysslat med hemma i ca 1,5 Är, har inte haft nÄgot jobb Ànnu.

BehÀrskar Cubase SX3

AnvÀnder midi-klaviatur men Àr inte alls duktig pÄ att spela.

Har DJ prylar hemma man sitter och leker med.

Gillar all sorts elektronisk musik, men Ă€r vĂ€l mest inne pĂ„ det lite techigare hĂ„llet, hĂ„rt men melodiskt 😛

Verkar det som nÄgot sÄ Àr det vÀl bara att hojta.

MVh//Robban

Redigerat av Soulsteen
  • 1 mĂ„nad senare...
Postat

LĂ€ste din artikel hĂ€r... har sjĂ€lv gĂ„tt i samma tankar. SjĂ€lv har jag hĂ„llt pĂ„ med musik större delen av mitt liv. Har en egen studio i Falun dĂ€r jag kommer i frĂ„n, men bor i sthlm. AnvĂ€nder cubase sx + Mjukvaru syntar/pluggar + hĂ„rdvaru syntar/effekter som jag föredrar 😉 Gör sjĂ€lv progg House/Trance electro.. Har nog varit inne pĂ„ dom mest stilarna och utforskat.. beror nog lite pĂ„ humör.. men huvud Ă€mnet Ă„terkommer alltid till progressive dans musik.

Är för övrigt 27 Ă„r och för de mesta glad och kreativ =)

Postat

Soft đŸ˜Č lĂ„ter ju spĂ€nnande...

Progressive överhuvud taget Ă€r ju helt ok för min del med men de e som du sĂ€ger helt pĂ„ vad humöret sĂ€ger 😆

Men ajg gillar nÀr det Àr lite driv i musiken sen om det Àr elektro de spelar ingen roll..

• 1 mĂ„nad senare...
base128 (oregistrerad)
Postat

Vad najs! Jag hĂ„ller pĂ„ att leka med nĂ„gra softsyntar som NI Massive, Logics egna och en Roland JP-8000. Är dock sugen

pÄ att skaffa en Nord lead eller en access virus TI men har inte rÄd Àn. Jag kan visa gÀrna vad jag gjort i studion. KÀnns

att man fastnar för ofta och vill helst ha andra att bolla ideer ... Skriver gÀrna nÄgra PM ocksÄ... Soulsteen, Mattis023??

• 1 mĂ„nad senare...
Millaway (oregistrerad)
Postat

Skickade ett PM.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.