jonaslyckander Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 Hej! Vill köra uppdateringarna på SL3. Men det funkar inte att ladda ner från STeinbergs hemsida. Nån som vet var man annars kan hitta dom? Jonas
Claes Holmerup Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 Det fungerar alldeles utmärkt just nu i alla fall... ftp://ftp.steinberg.net/Download/Cubase_SL_3/
jonaslyckander Postat 29 juli 2008 Trådstartare Postat 29 juli 2008 testade från annan dator, funkade nu. tack! har problem med att min CPU går i taket på min gamla VST 5.0 efter att ha installerat SL3 på datorn. nån som vet hur man fixar? Har aldrig haft problem tidigare. Jonas
Claes Holmerup Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Inget jag har sett själv, men kan det kanske handla om denormal-problemet? http://www.digitalfishphones.com/main.php?...2&subItem=6
jonaslyckander Postat 29 juli 2008 Trådstartare Postat 29 juli 2008 Inget jag har sett själv, men kan det kanske handla om denormal-problemet?http://www.digitalfishphones.com/main.php?...2&subItem=6 Hej, yes, fick det tipset igår också, får kolla det. men betyder det isf att om jag tar bort pluggar från vst-mappen så skulle ev problemet vara löst? förstår det som att det kan varaq pluggar som ligger och drar prestanda även om de inte är aktiva?! Jonas
Claes Holmerup Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Inget jag har sett själv, men kan det kanske handla om denormal-problemet?http://www.digitalfishphones.com/main.php?...2&subItem=6 Hej, yes, fick det tipset igår också, får kolla det. men betyder det isf att om jag tar bort pluggar från vst-mappen så skulle ev problemet vara löst? förstår det som att det kan varaq pluggar som ligger och drar prestanda även om de inte är aktiva?! Jonas Om de är inladdade i Cubase så kan de dra kraft på grund av det problemet - men inte om de bara finns i vstplugins-mappen och inte har laddats in.
jonaslyckander Postat 29 juli 2008 Trådstartare Postat 29 juli 2008 hej, ok. inladdade...menar du när jag använt dem under Insert. så om jag tar bort dem från Insert så borde det funka?! tror du det räcker att stänga av dem, eller ska jag ta bort dem helt från Insert?
Claes Holmerup Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 hej,ok. inladdade...menar du när jag använt dem under Insert. Jäpp! så om jag tar bort dem från Insert så borde det funka?!tror du det räcker att stänga av dem, eller ska jag ta bort dem helt från Insert? Du måste troligen ta bort dem, så att det står "none" (eller vad det nu står när det är tomt...). Om du kör med denormal-pluggen så ska den ligga sist, men jag har för mig att det står i beskrivningen av den också.
jonaslyckander Postat 29 juli 2008 Trådstartare Postat 29 juli 2008 Hej! Tack! Ska testa detta ikväll! Men som sagt, allt har funkat bra tidigare, på mitt gamla VST 5.0 Kan detta dyka upp bara så här? Elller tror du något hänt när jag installerat SL3?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.