jonaslyckander Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 Hallå! Jag är länge kört med ett Cubase VST 5.0 med båda uppdateringarna till så att det funkat på mitt XP Pro. För ett tag sedan försökte jag installera ett Cubase SX3 på datorn för att kunna mixxa inspelningarna smidigare. Efter det har det hänt något med min CPU mätare. När jag öppnade låtarna i SX3an gick Cubase CPU-mätare i taket direkt på låtar som tidigare funkat hur bra som helst i gamla VST 5. Jag tog då bort SX och fick igång VST 5an igen. (Under tiden SX var installerat kunde jag inte öppna VST 5an). Problemet med CPU-peak, men oväsen/kanster som följd finns nu även i mitt Cubase VST 5. Tidigare har det funkat helt utan problem. Har nu köpt mig ett Cubase SL, samma sak där också. CPU går i taket. (och jag kan inte öppna mitt gamla Cubase) Jag använder M-audio Fast track Pro-ljudkort, Windows Pro, 2 GB Ram mm... Har provat att installera om allt utom Windows. Har hittat lite uppdateringar till mitt SL som jag ska testa med, men vet inte om det kommer hjälpa. Vore kanon om nån kan ge mig liite guidning. MVH Jonas
Claes Holmerup Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 Kan det kanske handla om denormal-problemet? http://www.digitalfishphones.com/main.php?...2&subItem=6
jonaslyckander Postat 28 juli 2008 Trådstartare Postat 28 juli 2008 inte omöjligt, tack för tipset! Vad gör man för att rätta till detta?
Lundin Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 (redigerat) Denormaliser pluggen - Save as Att du fått problem vid avinstallation / installation kan bero på att avinstalleringen inte funkat till 100%.. Normalt när jag gör liknande operationer går jag manuellt in i registret och letar rätt på nycklar och strängar som inte tagits bort efter det att man bootat om datorn och detta brukar funka i 99% av fallen även om man får tassa med mjuuuka tofflor för att inget annat ska rasa. Sen finns det ju "städprogram" för Windows som kan leta upp ofullständiga länkar i registret, överblivna dll-filer, gamla strängar m.m m.m m.m.. kan ju vara något att kika på först innan du tar på dig dina plyschtofflor? Lycka till Redigerat 29 juli 2008 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.