Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Klart man kastar in en presentation nu nÀr jag Àntligen ska börja spela in igen.

Bakgrund: Född 1979. Som liten hade jag minikeyboards som man plinkade med. Sedan högstadiet en akustisk gitarr och en seriösare keyboard och Ă€r dĂ€rför sjĂ€lvlĂ€rd och hyfsad pĂ„ strĂ€ngar och klaviatur. Under senare hĂ€lften av 1990-talet pysslade jag massor med FastTracker II och det har vĂ€l cementerat ett intresse för inslag av elektropoppiga inslag i musik. Kring 2000 skrev jag mycket gitarrbaserad popmusik som spelades in med lĂ„nade grejor eller hos kamrater. Efter det har bristen pĂ„ olycklig kĂ€rlek hĂ€mmat kreativiteten, vilket inte pĂ„skyndat köp av egna grejor, men nu Ă€r suget för stort - Ă€ven om inga hjĂ€rtan brustit. 😉

Musiksmaken Ă€r bred och jag kan lyssna pĂ„ allt frĂ„n Mozart till The Verve och Miles Davis till gamla pĂ€rlor med Sash! 🙂 Melankoli och vemod Ă€r en bra kĂ€nsla i musik, det blir sĂ„ vackert. DĂ€rför har Kent varit favoritbandet, sĂ€kert ocksĂ„ med stöd av att de Ă€r och framförallt var sĂ„ tekniskt oskickliga musiker att man kunnat lĂ€ra sig allt. PĂ„ senare Ă„r har jag Ă€ven uppskattat Muse för just melankoli, rock och synthelement.

Troligtvis kommer jag att göra lika stora delar popmusik som nÄgon form av dans/klubb-umpa-umpa.

Brister att fila pÄ: Nöjer mig för lÀtt med halvmesyrer emellanÄt, sÄng.

Tror att forumet med den sköna blandningen av mÀnniskar blir en stor tillgÄng!

Annons
Postat

VĂ€lkommen. FT2 ger mig bra vibrationer. Ett av de programmen jag suttit med ocksĂ„ i MÅNGA Ă„r tidigare. TyvĂ€rr gjorde det ocksĂ„ övergĂ„ngen till stora sequencer lite komplicerad. Men skam den som ger sig. Kul att du hittat hit 😉

drloop (oregistrerad)
Postat

Hej och vÀlkommen!

VĂ€lkommen. FT2 ger mig bra vibrationer. Ett av de programmen jag suttit med ocksĂ„ i MÅNGA Ă„r tidigare. TyvĂ€rr gjorde det ocksĂ„ övergĂ„ngen till stora sequencer lite komplicerad. Men skam den som ger sig. Kul att du hittat hit 😄

TF2 ger mig bra vibrationer... har inte kört FT2 😉😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.