Woffot Postat 26 juli 2008 Postat 26 juli 2008 Klart man kastar in en presentation nu nĂ€r jag Ă€ntligen ska börja spela in igen. Bakgrund: Född 1979. Som liten hade jag minikeyboards som man plinkade med. Sedan högstadiet en akustisk gitarr och en seriösare keyboard och Ă€r dĂ€rför sjĂ€lvlĂ€rd och hyfsad pĂ„ strĂ€ngar och klaviatur. Under senare hĂ€lften av 1990-talet pysslade jag massor med FastTracker II och det har vĂ€l cementerat ett intresse för inslag av elektropoppiga inslag i musik. Kring 2000 skrev jag mycket gitarrbaserad popmusik som spelades in med lĂ„nade grejor eller hos kamrater. Efter det har bristen pĂ„ olycklig kĂ€rlek hĂ€mmat kreativiteten, vilket inte pĂ„skyndat köp av egna grejor, men nu Ă€r suget för stort - Ă€ven om inga hjĂ€rtan brustit. đ Musiksmaken Ă€r bred och jag kan lyssna pĂ„ allt frĂ„n Mozart till The Verve och Miles Davis till gamla pĂ€rlor med Sash! đ Melankoli och vemod Ă€r en bra kĂ€nsla i musik, det blir sĂ„ vackert. DĂ€rför har Kent varit favoritbandet, sĂ€kert ocksĂ„ med stöd av att de Ă€r och framförallt var sĂ„ tekniskt oskickliga musiker att man kunnat lĂ€ra sig allt. PĂ„ senare Ă„r har jag Ă€ven uppskattat Muse för just melankoli, rock och synthelement. Troligtvis kommer jag att göra lika stora delar popmusik som nĂ„gon form av dans/klubb-umpa-umpa. Brister att fila pĂ„: Nöjer mig för lĂ€tt med halvmesyrer emellanĂ„t, sĂ„ng. Tror att forumet med den sköna blandningen av mĂ€nniskar blir en stor tillgĂ„ng!
Pesek Postat 26 juli 2008 Postat 26 juli 2008 VĂ€lkommen. FT2 ger mig bra vibrationer. Ett av de programmen jag suttit med ocksĂ„ i MĂ NGA Ă„r tidigare. TyvĂ€rr gjorde det ocksĂ„ övergĂ„ngen till stora sequencer lite komplicerad. Men skam den som ger sig. Kul att du hittat hit đ
drloop (oregistrerad) Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Hej och vĂ€lkommen! VĂ€lkommen. FT2 ger mig bra vibrationer. Ett av de programmen jag suttit med ocksĂ„ i MĂ NGA Ă„r tidigare. TyvĂ€rr gjorde det ocksĂ„ övergĂ„ngen till stora sequencer lite komplicerad. Men skam den som ger sig. Kul att du hittat hit đ TF2 ger mig bra vibrationer... har inte kört FT2 đđ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.