Jump to content
Annons

DJ-mix Dennis Wilson - men vart?


bengt11

Recommended Posts

Har gjort en funky mix av Dennis Wilson's "Dreamer" (från albumet "Pacific Ocean Blue", Epic-Legacy), speedat upp den och lagt på lite funky drums. Frågan är vad jag gör med mixen? Till skivbolaget eller någon annanstans? Kan inte lägga upp den på forumet pga copyright-skäl. Tacksam för förslag. 😳

Bengt Stenström

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Ge fan i Dennis.

Dennis var ett geni, med fingertoppskänsla, något de flesta s k musiker saknar.

Har följt Beach Boys i 40 år - de var musiker som utvecklades.

Att experimentera är väl inte fel? Det tyckte i alla fall inte Dennis...

Visst, kan ge fan i Dennis, men tror han hade gillat den här...

Drar åt Sly & Family Stone-hållet...

Redigerat av bengt11
Link to comment
Dela på andra sajter

Ge fan i Dennis.

Dennis var ett geni, med fingertoppskänsla, något de flesta s k musiker saknar.

Har följt Beach Boys i 40 år - de var musiker som utvecklades.

Att experimentera är väl inte fel? Det tyckte i alla fall inte Dennis...

Visst, kan ge fan i Dennis, men tror han hade gillat den här...

Drar åt Sly & Family Stone-hållet...

Jag är helt såld på Dennis Wilson med återutgivingen av P.O.B., hoppas jag får höra din remix nån gång...sly and the family stone - hållet också. fan det verkar ju finnas folk med lite god smak på det här forumet trots allt.

hjälp bengt någon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pga copyright-skälen kan jag inte lägga en länk här. Posta ett tomt meddelande med ditt namn eller maila mig, så skickar jag en download-länk.

Eller så lägger du upp på Youtube som vanligt folk! ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort en funky mix av Dennis Wilson's "Dreamer" (från albumet "Pacific Ocean Blue", Epic-Legacy), speedat upp den och lagt på lite funky drums. Frågan är vad jag gör med mixen? Till skivbolaget eller någon annanstans? Kan inte lägga upp den på forumet pga copyright-skäl. Tacksam för förslag. 😛

Bengt Stenström

Epic är väl Sony BMG idag? I så fall måste man väl säga att dina chanser att öht bli lyssnad på är minimala.

Och vad skulle dom göra om dom trots allt lyssnar, hade du tänkt dig? Släppa en Denis Wilson (Bengts Remix) - singel, lanserad med tv-reklam och specialbyggd hemsida?

Inget illa ment, men det är nog bättre att bara lägga upp på youtube, som redan sagts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Njae, ingen tv-reklam var tänkt. Undrar bara hur det funkar med alla möjliga (och omöjliga) dj-mixar, som enbart hamnar på 12", obskyra samlingsalbum, "white labels" osv?

bengt

Har gjort en funky mix av Dennis Wilson's "Dreamer" (från albumet "Pacific Ocean Blue", Epic-Legacy), speedat upp den och lagt på lite funky drums. Frågan är vad jag gör med mixen? Till skivbolaget eller någon annanstans? Kan inte lägga upp den på forumet pga copyright-skäl. Tacksam för förslag. 😏

Bengt Stenström

Epic är väl Sony BMG idag? I så fall måste man väl säga att dina chanser att öht bli lyssnad på är minimala.

Och vad skulle dom göra om dom trots allt lyssnar, hade du tänkt dig? Släppa en Denis Wilson (Bengts Remix) - singel, lanserad med tv-reklam och specialbyggd hemsida?

Inget illa ment, men det är nog bättre att bara lägga upp på youtube, som redan sagts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...