Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har kanske ett litet udda "problem". Har börjat använda Addictive Drums mer och mer och diggar det enormt. Dock så skulle jag vilja köra med 3 toms istället för 4 och 2 cymbaler + 1 ride istället för 3 cymbaler + 1 ride. Musiken är punk och jag vill förenkla det hela lite. Kanske låter märkligt, men det är så jag vill ha det. Är det överhuvudtaget möjligt med Addictive Drums? I Ezdrummer hade jag inga problem med detta eftersom det redan var riggat så.

Jag gissar dock att man får kopiera tom 3 till tom 2 så att bägge dessa är identiska med effekter och mic-riggning, etc. Hur gör man detta enklast? Samma med cymbalerna gissar jag.

Tack på förhand.

Redigerat av Soxic
Annons
Postat

Jag förstår inte problemet riktigt..? Det är väl bara att INTE använda Tom4 och Cym3..?

Du kan kopiera mellan olika kitpieces/kanaler med de små knapparna C och P som finns på både "samplern" och effektkedjan på Editsidan. (Detta står även i manualen som du får upp genom att klicka på "?"-knappen)

drloop (oregistrerad)
Postat

Vrid ned ljudet på det du inte vill använda?

Postat (redigerat)

Jo, men använder jag olika beats så kommer det bli konstigt om det inte finns någon "tom" där. Den måste ju ersättas på något sätt och då antar jag att jag får kopiera en tom till en annan. Jag antar att det inte finns något kit med endast 3 toms och 2 cymbaler?

Lars XLN Audio sa:
Du kan kopiera mellan olika kitpieces/kanaler med de små knapparna C och P som finns på både "samplern" och effektkedjan på Editsidan. (Detta står även i manualen som du får upp genom att klicka på "?"-knappen)

Jag vet att jag kan kopiera med C och paste med P, men det finns saker som inte ändras som t ex kanalvolymen så den antar jag att jag får ställa om manuellt. Samt om man går inte i FX-delen där är det olika inställningar samt micningen om man tittar på den lilla bilden till vänster som visar micningen för varje tom. Så jag undrar helt enkelt om det inte finns ett enklare sätt för att utföra denna procedur.

Redigerat av Soxic

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.