Jump to content
Annons

Volym på audiosamples


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Okej, det här låter säkert som en rejält puckad fråga...

men när man laddar in en ljudsample i Cubase får den ju tre blå markörer, en för "fade in", en "fade out" och en volymregel för hela samplen. Klipper man i samplen får varje del sina egna tre prickar och man kan således påverka varje separat del.

Nu har jag på nåt jävla vänster fått bort dessa prickar från mina samples så jag kan inte justera volymen, fade in och fade out.... 😉

Hur gör jag för att få tillbaka de "blå prickarna"?

Tack! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Okej, det här låter säkert som en rejält puckad fråga...

men när man laddar in en ljudsample i Cubase får den ju tre blå markörer, en för "fade in", en "fade out" och en volymregel för hela samplen. Klipper man i samplen får varje del sina egna tre prickar och man kan således påverka varje separat del.

Nu har jag på nåt jävla vänster fått bort dessa prickar från mina samples så jag kan inte justera volymen, fade in och fade out.... 😉

Hur gör jag för att få tillbaka de "blå prickarna"?

Tack! 🙂

Ja det ska bara vara och klicka på wavefilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, uppenbarligen var det inte så enkelt 😄

hur jag än klickar, dubbelklickar, öppnar eller letar i högerklicksmenyn så hittar jag inte hur jag får tillbaka de "blå prickarna". Inte heller om jag skapar ett nytt audiospår elelr tar in en ny sample.

Däremot om jag öppnar ett nytt projkt så finns prickarna med iom jag tar in en sample, så det är bara i det specifika projkektet de försvinner....

Ideér anyone? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, uppenbarligen var det inte så enkelt 😄

hur jag än klickar, dubbelklickar, öppnar eller letar i högerklicksmenyn så hittar jag inte hur jag får tillbaka de "blå prickarna". Inte heller om jag skapar ett nytt audiospår elelr tar in en ny sample.

Däremot om jag öppnar ett nytt projkt så finns prickarna med iom jag tar in en sample, så det är bara i det specifika projkektet de försvinner....

Ideér anyone? 😄

Det är inte spårhöjden som spökar..? Då syns de nämligen inte. I vilket fall tycker jag att du kan gå in under Preferences->Event Display->Audio och bocka för att "volume curves" ska synas hela tiden (och inte bara när du markerat). Iof så borde det vara default och globalt då det fungerar i ditt andra projekt, men du kan ju kolla för säkerhets skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...