EMEMEM (oregistrerad) Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Tja. Jag köpte för ett halvĂ„r sedan en ny (stationĂ€r) dator att endast anvĂ€nda för att spela in musik. en 2,4 Ghz, 2 GB ram osv. Helt okej. Köpte Ă€ven ett ESI Juli@ ljudkort som har funkat alldelles lysande och jag har spelat in lite nĂ€stan varje dag de senaste halvĂ„ret. Men sĂ„.. hĂ€rom veckan hĂ€nde nĂ„got. Jag satt o skulle lĂ€gga en pianoslinga pĂ„ Midiklaviaturen genom ett VST och helt plötsligt Ă€r det en vedervĂ€rdig fördröjning pĂ„ ljudet fr.om att jag slĂ„r pĂ„ klaviaturen tills jag hör ljud i lurarna. Detta har aldrig varit ett problem förut och jag har inte Ă€ndrat nĂ„gra instĂ€llningar medvetet nĂ„n gĂ„ng. Jag fick dessutom trojan pĂ„ disken i samband med detta sĂ„ jag trodde det kunde vara problemet, varpĂ„ jag formaterade o installerade allt (!!!) igen. Men det Ă€r samma problem fortfarande. Datorn i övrigt Ă€r brutalt snabb đł Nu mĂ„ste jag fĂ„ ordning pĂ„ detta eftersom jag kĂ€nner ett starkt behov att mĂ€tta min inspelningshunger. DĂ€rför Ă€r jag tacksam över all hjĂ€lp o alla tips jag kan fĂ„. Tusen tack pĂ„ förhand! /EM
Matthew L Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 AnvÀnder du Cubase? Kolla isf Devices/Device setup Klicka pÄ VST Audiobay och kolla sÄ du anvÀnder "ASIO 2.0 - ESI Juli@" och inte ngn "ASIO multimedia/directX driver"
EMEMEM (oregistrerad) Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 japp det Àr cubase. okej, jag ska kolla detta direkt!
EMEMEM (oregistrerad) Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 det var sĂ„ enkelt đł jaja, nu har man lĂ€rt sig nĂ„t iaf. tusen tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.