Jump to content
Annons

ESI Juli@ har ballat ur totalt.

Recommended Posts

EMEMEM (oregistrerad)
Postat

Tja.

Jag köpte för ett halvÄr sedan en ny (stationÀr) dator att endast anvÀnda för att spela in musik.

en 2,4 Ghz, 2 GB ram osv. Helt okej.

Köpte Àven ett ESI Juli@ ljudkort som har funkat alldelles lysande och jag har spelat in lite nÀstan varje dag de senaste

halvÄret.

Men sÄ..

hÀrom veckan hÀnde nÄgot. Jag satt o skulle lÀgga en pianoslinga pÄ Midiklaviaturen genom ett VST och helt plötsligt

Àr det en vedervÀrdig fördröjning pÄ ljudet fr.om att jag slÄr pÄ klaviaturen tills jag hör ljud i lurarna.

Detta har aldrig varit ett problem förut och jag har inte Àndrat nÄgra instÀllningar medvetet nÄn gÄng.

Jag fick dessutom trojan pÄ disken i samband med detta sÄ jag trodde det kunde vara problemet, varpÄ jag formaterade o installerade allt (!!!) igen.

Men det Àr samma problem fortfarande.

Datorn i övrigt Ă€r brutalt snabb 😳

Nu mÄste jag fÄ ordning pÄ detta eftersom jag kÀnner ett starkt behov att mÀtta min inspelningshunger.

DÀrför Àr jag tacksam över all hjÀlp o alla tips jag kan fÄ.

Tusen tack pÄ förhand!

/EM

Annons
Postat

AnvÀnder du Cubase?

Kolla isf Devices/Device setup

Klicka pÄ VST Audiobay och kolla sÄ du anvÀnder "ASIO 2.0 - ESI Juli@" och inte ngn "ASIO multimedia/directX driver"

EMEMEM (oregistrerad)
Postat

japp det Àr cubase.

okej, jag ska kolla detta direkt!

EMEMEM (oregistrerad)
Postat

det var sĂ„ enkelt 😳

jaja, nu har man lÀrt sig nÄt iaf.

tusen tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.