Jump to content
Annons

www.synthesizers.com?

precisionsound (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hej!

www.synthesizers.com verkar ha roliga saker 🙂

Någon som handlat av dom? Jag skulle skälv nöjja mig med något att processa ljud via, typ filtren enbart. Kan de kanske vara bättre attt plocka ihop komponenter därifrån än att t.ex köpa en moogerfooger?

Jag är som sagt ute efter ett analog filter att mangla synhtar, loopar osv med.

mvh

lars

Annons
Postat

Jag har haft en Akai MFC42 i snart ett år, och tro mig, den är ett djävulskt bra köp. Ljudet är perfekt, den är extremt kontrollerbar (både MIDI och hands-on), och det finns mängder användbara funktioner.

Postat
Hej!

www.synthesizers.com verkar ha roliga saker 🙂

Någon som handlat av dom? Jag skulle skälv nöjja mig med något att processa ljud via, typ filtren enbart. Kan de kanske vara bättre attt plocka ihop komponenter därifrån än att t.ex köpa en moogerfooger?

Jag är som sagt ute efter ett analog filter att mangla synhtar, loopar osv med.

mvh

lars

precisionsound,

Jag äger ett Synthesizers.com system ... Jag är jättenöjd med både ljud- och bygg-kvalité 😄

Postat

Ingen som har en Moogerfooger lowpass filter?

AKAI burken verkar onekligen vara rätt ok köp men Mutator och Moogerfooger verkar vara bättre i ljudet, jag får nog besöka en affär för att kolla vad som är bäst...

"Waco disco guitars" är på g men jag kan inte säga när. De kommer att släppas andra saker före dom, dom har blivit försenade helt enkelt.

Vad kostade Synthesizers.com kalaset? Var de dyrt med tull o frakt? Villket system har du?

mvh

lars

Postat
...

Vad kostade Synthesizers.com kalaset? Var de dyrt med tull o frakt? Villket system har du?

precisionsound,

Mitt system är ihopkomponerat av ett antal moduler som jag tycker mig behöva. Dessa sitter monterade i ett 44-modulers kabinett som jag har byggt själv. Anledningen till att jag inte köpte något kabinett från Synthesizers.com var att frakten i så hade blivit avsevärt mycket dyrare.

Jag kommer beställa ytterligare ett antal moduler under Mars månad för att fylla ut de tomma platser som jag förnärvarande har i mitt system.

Kostnaden för frakten är svårt att uppskatta eftersom den är helt beroende på vad och hur mycket man beställer. Kostnader som tillkommer utöver framten är givetvis 25% moms och tull på ca 3%.

• 2 veckor senare...
Postat
[

Om du vill trixa och leka med ljud genom filter

så är Korg Ms-20 eller Ms-10 något för dig.

En ms-20 kan man få för ca 6000kr och en Ms-10 ligger väl på Ca 3000-4000kr

Du kommer bli nöjd..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.