precisionsound (oregistrerad) Postat 7 februari 2004 Postat 7 februari 2004 Hej! www.synthesizers.com verkar ha roliga saker đ NĂ„gon som handlat av dom? Jag skulle skĂ€lv nöjja mig med nĂ„got att processa ljud via, typ filtren enbart. Kan de kanske vara bĂ€ttre attt plocka ihop komponenter dĂ€rifrĂ„n Ă€n att t.ex köpa en moogerfooger? Jag Ă€r som sagt ute efter ett analog filter att mangla synhtar, loopar osv med. mvh lars
Linus Postat 7 februari 2004 Postat 7 februari 2004 (redigerat) Filter? Men dÄ finns det ju andra alternativ Àn att köpa delar till en modulÀrsynth =b Den hÀr t.ex. funkar ju: http://www.akaipro.com/us/mfc42.html http://www.jam.se/akai_mfc42.htm Förresten, nÀr kommer Wacky Disco Guitars? Redigerat 7 februari 2004 av vectro
dbd Postat 7 februari 2004 Postat 7 februari 2004 Jag har haft en Akai MFC42 i snart ett Är, och tro mig, den Àr ett djÀvulskt bra köp. Ljudet Àr perfekt, den Àr extremt kontrollerbar (bÄde MIDI och hands-on), och det finns mÀngder anvÀndbara funktioner.
neriks Postat 7 februari 2004 Postat 7 februari 2004 Hej! www.synthesizers.com verkar ha roliga saker đ NĂ„gon som handlat av dom? Jag skulle skĂ€lv nöjja mig med nĂ„got att processa ljud via, typ filtren enbart. Kan de kanske vara bĂ€ttre attt plocka ihop komponenter dĂ€rifrĂ„n Ă€n att t.ex köpa en moogerfooger? Jag Ă€r som sagt ute efter ett analog filter att mangla synhtar, loopar osv med. mvh lars precisionsound, Jag Ă€ger ett Synthesizers.com system ... Jag Ă€r jĂ€ttenöjd med bĂ„de ljud- och bygg-kvalitĂ© đ
precisionsound (oregistrerad) Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 Ingen som har en Moogerfooger lowpass filter? AKAI burken verkar onekligen vara rÀtt ok köp men Mutator och Moogerfooger verkar vara bÀttre i ljudet, jag fÄr nog besöka en affÀr för att kolla vad som Àr bÀst... "Waco disco guitars" Àr pÄ g men jag kan inte sÀga nÀr. De kommer att slÀppas andra saker före dom, dom har blivit försenade helt enkelt. Vad kostade Synthesizers.com kalaset? Var de dyrt med tull o frakt? Villket system har du? mvh lars
neriks Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 ...Vad kostade Synthesizers.com kalaset? Var de dyrt med tull o frakt? Villket system har du? precisionsound, Mitt system Àr ihopkomponerat av ett antal moduler som jag tycker mig behöva. Dessa sitter monterade i ett 44-modulers kabinett som jag har byggt sjÀlv. Anledningen till att jag inte köpte nÄgot kabinett frÄn Synthesizers.com var att frakten i sÄ hade blivit avsevÀrt mycket dyrare. Jag kommer bestÀlla ytterligare ett antal moduler under Mars mÄnad för att fylla ut de tomma platser som jag förnÀrvarande har i mitt system. Kostnaden för frakten Àr svÄrt att uppskatta eftersom den Àr helt beroende pÄ vad och hur mycket man bestÀller. Kostnader som tillkommer utöver framten Àr givetvis 25% moms och tull pÄ ca 3%.
Debul Postat 16 februari 2004 Postat 16 februari 2004 [ Om du vill trixa och leka med ljud genom filter sÄ Àr Korg Ms-20 eller Ms-10 nÄgot för dig. En ms-20 kan man fÄ för ca 6000kr och en Ms-10 ligger vÀl pÄ Ca 3000-4000kr Du kommer bli nöjd..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.