Jump to content
Annons

www.synthesizers.com?


precisionsound (oregistrerad)

Recommended Posts

precisionsound (oregistrerad)

Hej!

www.synthesizers.com verkar ha roliga saker 🙂

NÄgon som handlat av dom? Jag skulle skÀlv nöjja mig med nÄgot att processa ljud via, typ filtren enbart. Kan de kanske vara bÀttre attt plocka ihop komponenter dÀrifrÄn Àn att t.ex köpa en moogerfooger?

Jag Àr som sagt ute efter ett analog filter att mangla synhtar, loopar osv med.

mvh

lars

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Filter? Men dÄ finns det ju andra alternativ Àn att köpa delar till en modulÀrsynth =b Den hÀr t.ex. funkar ju:

http://www.akaipro.com/us/mfc42.html

http://www.jam.se/akai_mfc42.htm

Förresten, nÀr kommer Wacky Disco Guitars?

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har haft en Akai MFC42 i snart ett Är, och tro mig, den Àr ett djÀvulskt bra köp. Ljudet Àr perfekt, den Àr extremt kontrollerbar (bÄde MIDI och hands-on), och det finns mÀngder anvÀndbara funktioner.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej!

www.synthesizers.com verkar ha roliga saker 🙂

NÄgon som handlat av dom? Jag skulle skÀlv nöjja mig med nÄgot att processa ljud via, typ filtren enbart. Kan de kanske vara bÀttre attt plocka ihop komponenter dÀrifrÄn Àn att t.ex köpa en moogerfooger?

Jag Àr som sagt ute efter ett analog filter att mangla synhtar, loopar osv med.

mvh

lars

precisionsound,

Jag Ă€ger ett Synthesizers.com system ... Jag Ă€r jĂ€ttenöjd med bĂ„de ljud- och bygg-kvalitĂ© 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

precisionsound (oregistrerad)

Ingen som har en Moogerfooger lowpass filter?

AKAI burken verkar onekligen vara rÀtt ok köp men Mutator och Moogerfooger verkar vara bÀttre i ljudet, jag fÄr nog besöka en affÀr för att kolla vad som Àr bÀst...

"Waco disco guitars" Àr pÄ g men jag kan inte sÀga nÀr. De kommer att slÀppas andra saker före dom, dom har blivit försenade helt enkelt.

Vad kostade Synthesizers.com kalaset? Var de dyrt med tull o frakt? Villket system har du?

mvh

lars

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

...

Vad kostade Synthesizers.com kalaset? Var de dyrt med tull o frakt? Villket system har du?

precisionsound,

Mitt system Àr ihopkomponerat av ett antal moduler som jag tycker mig behöva. Dessa sitter monterade i ett 44-modulers kabinett som jag har byggt sjÀlv. Anledningen till att jag inte köpte nÄgot kabinett frÄn Synthesizers.com var att frakten i sÄ hade blivit avsevÀrt mycket dyrare.

Jag kommer bestÀlla ytterligare ett antal moduler under Mars mÄnad för att fylla ut de tomma platser som jag förnÀrvarande har i mitt system.

Kostnaden för frakten Àr svÄrt att uppskatta eftersom den Àr helt beroende pÄ vad och hur mycket man bestÀller. Kostnader som tillkommer utöver framten Àr givetvis 25% moms och tull pÄ ca 3%.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
[

Om du vill trixa och leka med ljud genom filter

sÄ Àr Korg Ms-20 eller Ms-10 nÄgot för dig.

En ms-20 kan man fÄ för ca 6000kr och en Ms-10 ligger vÀl pÄ Ca 3000-4000kr

Du kommer bli nöjd..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...