Jump to content
Annons

Vilse i ljuddjungeln


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:Time

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:1:41

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT: mp3

STORLEK: 3 nå't

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Time

Har gått vilse i ljuddjungeln vad ska upp ner , balans sång, gitarrljud etc.

konstruktiv kritik.... Nå'n som har pejl på nå'n producent som kan tänkas tillföra och hajar genren? Mixen är gjord med lurar på...och kanske bör man lyssna på låten med lurar för att få samma ljudbild som jag fick...kanske

karl 😱

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du behöver ett bra band som kompar dig när du sjunger dina låtar. Sen spelar du in hela rasket live med dom och allting kommer hamna på plats.

eller (den tråkiga varianten) så hyr du in en bra producent som hjälper till med arr/programmering/spel/form...

Glappet mellan dina produktioner och själva låtarna är väldigt stort. Låtarna är bra på riktigt, men på produktionsplanet ligger du väldigt långt efter..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick lite Peter Gabriel i pannan av det här... och honom har jag aldrig diggat..

Detta kan jag dock lyssna på men vet inte om jag tycker det var framåt eller bakåt.. eller vad den kunde behöva i hjälpande syfte.

Jag röstar blankt denna gång.. ditt första verk hade dock något som tilltalade mina reflektorer

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)

Till att börja med: Härlig låt! Gillar komposition, sång & resten.

Gitarren gör att det blir skrikigt när jag spelar högt. Sången likaså. Jag använde en grafisk EQ för att justera så att det lät bättre i mina monitorer (KRK RP-8): Jag tryckte ner 2 Kz med 4 dB, 2.5 till och med 4 KHz med 7 dB, 5 KHz med 4 dB och 6.3 KHz med 2 dB.

(värt att veta: jag är ingen producent, "bara" en entusiastisk amatör)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket var det ?

Sole - version 2

Ok , nää det här är väl lite annat stuk men ändå samma i mina öron.

När jag gör låtar är det en mix av det som finns inombords och då kan det bli lite olika genrer beroende på 🙂

Men det är inte så mycket att göra åt, det som kommer,kommer.

Men är ljudbilden helt vansklig för dina öron eller kan du inte ta in det pga att du inte gillar låten?

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra, Karl. Jag tycker du sjunger fantastiskt. Men våga flippa ut med kompet.

Som (någon har nämnt namnet) Peter Gabriel gjorde på Intruder. En harvande gitarr dödar det mesta.

Jag tror inte det är ett band eller en producent du behöver just nu, prova att sjunga dina låtar till komp som ............

äh kommer inte på mer nu............men tänk Brian Eno, vad skulle han gjort? 😛

Hörs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog låten som jag inte tar in....men det är ju bara jag, 1 person av 8 miljoner 😛

inget du behöver lägga någon större vikt vid alltså..

Jag tar till mig dina åsikter då jag tycker du verkar ha koll på saker och ting...

Ett av dom första inläggen du svara på blev du kallad halvgud och det är väl inte för intet...... 😆

karl 1/8000000

Link to comment
Dela på andra sajter

men tänk Brian Eno, vad skulle han gjort? 😄

Hörs!

Menar du ambientstuket , med Eno kan man väl aldrig veta 😛

karl 😄

Nä, jag menar att jag kanske inte är helt nykter just nu. Men jag gillar det du gör - kanske för att vi nog är samma generation- det du gör ger underlag för mycket tankar och ideer hos mig. Jag skulle älska at ha dig som sångare på nåt av mina alster 😆

............äh se min presentation och vad jag lagt upp i demohörnet så hörs vi kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej låten har helt klart potential, snyggt gitarr riff. Det jag skulle ha gjort om jag skrivit låten är att dämpa trummorna som jag tycker e för höga, kanske också lägga på en effekt på virveln som känns något torr. Jag tror låten skulle få ett lyft också om du spelade in en stålsträngad komp gitarr och dubbar den lägger ut den i stereo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, för fasen!

Vacum har så rätt. Jäkligt bra låtmässigt med det är verkligen en ljuddjungel..

Sången är precis som Hamma säger "lite låg". Jag tycker att du jobbar bra med gitarrerna, det hör man nästan aldrig så det är extra kul!

Trummorna? försök få tag på något bra ljud med mer ambience som "tuggar på" lite jämnare(ljudmässigt) i ljudbilden. Då kan du antagligen få bort det där stötiga och helt mekaniska soundet ifrån dem, som nu trycker ner alla andra ljud. Några cymbalslag behöver inte heller vara fel i modern musik! 😛

Annar så gillar jag det här, verkligen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, för fasen!

Vacum har så rätt. Jäkligt bra låtmässigt med det är verkligen en ljuddjungel..

Sången är precis som Hamma säger "lite låg". Jag tycker att du jobbar bra med gitarrerna, det hör man nästan aldrig så det är extra kul!

Trummorna? försök få tag på något bra ljud med mer ambience som "tuggar på" lite jämnare(ljudmässigt) i ljudbilden. Då kan du antagligen få bort det där stötiga och helt mekaniska soundet ifrån dem, som nu trycker ner alla andra ljud. Några cymbalslag behöver inte heller vara fel i modern musik! 😆

Annar så gillar jag det här, verkligen!

Var får jag tag i ambience loopar eller gör man kompet manuellt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...