Jump to content
Annons

Rösten kommer i otakt (Adobe Audition 1.5)

Recommended Posts

fillson (oregistrerad)
Postat (redigerat)

.

Redigerat av fillson
Annons
maart (oregistrerad)
Postat
Hej.

Jag har hållt på med hiphop sen mitten av oktober 2007. jag har använt gratisprogrammet audacity, men jag känner liksom att jag behöver något mer.

nu har jag adobe audition 1.5 , men det funkar inte. När jag spelar in, så hamnar rösten i otakt med beatet, och jag har ställt denna fråga i några forum, men inte fått så många svar. Ett av dom var att jag skulle ladda hem ASIO4ALL, och jag har gjort det, men jag kommer ingen vart, programmet hittar inte ASIO4ALL som en enhet, om det nu är det som ska hända. Jag behöver hjälp !

Använder ljudkortet Behringer FCA202.

tacksam för svar.

ASIO4all är en ASIO-drivrutin som stödjer de flesta (om inte alla?) standardljudkort. När det gäller Adobe Audition behövs den dock inte eftersom AA har sin egen variant av ASIO4all, Audition Windows sound. Jag vet inte hur det är med just Behringer FCA202 men de flesta "studioljudkort" har egna ASIO-drivrutiner.

Visst är det ett latencyproblem du har. Det kan, precis som KaptenKresh skrev bero på din dator. Hur som helst, gå till multitrack-editorn och titta under Editmenyn/Audio Hardware setup. Klicka på Control Panel och sätt så låg buffer size du kan.

Ju lägre buffer size du har desto mindre fördröjning får du på ljudet. Det är bra när man ska spela in men drar samtidigt mer datorkraft. När man mixar någonting är det därför bättre att ha en stor buffer size (lång fördröjning).

• 1 år senare...
chrilleboll (oregistrerad)
Postat
ASIO4all är en ASIO-drivrutin som stödjer de flesta (om inte alla?) standardljudkort. När det gäller Adobe Audition behövs den dock inte eftersom AA har sin egen variant av ASIO4all, Audition Windows sound. Jag vet inte hur det är med just Behringer FCA202 men de flesta "studioljudkort" har egna ASIO-drivrutiner.

Visst är det ett latencyproblem du har. Det kan, precis som KaptenKresh skrev bero på din dator. Hur som helst, gå till multitrack-editorn och titta under Editmenyn/Audio Hardware setup. Klicka på Control Panel och sätt så låg buffer size du kan.

Ju lägre buffer size du har desto mindre fördröjning får du på ljudet. Det är bra när man ska spela in men drar samtidigt mer datorkraft. När man mixar någonting är det därför bättre att ha en stor buffer size (lång fördröjning).

Gaaammal tråd... Men jag chansar 😏

Även jag har ett fca202 och upplev väldigt hög latency som jag inte förstår hur jag ska göra mig av med. Skulle vara ytterst tacksam för hjälp!

Jag kör Behringer mixer Xenyx802 till ljudkort FCA202 som är anslutet med firewire till min MacBook (2,2GHz, 4G RAM) där jag kör Logic 9.

Jag har prvat Low Latency Mode utan förbättring och till saken hör att ljudkortets kontrollpanel inte går att hitta på datorn. Möjligen är det en konsekvens av att jag kör Snow Leopard?

I min mening bör min utrustning inte ha några problem med att kunna hantera inspelning av 1 spår åt gången utan att ge uppåt 0,5 sekunders latency - men jag kanske har fel?

På förhand stort tack för tips och idéer!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.