Jump to content
Annons

Diverse trassel


Pro fool

Recommended Posts

Eftersom ingen undrat över detta tidigare antar jag att det är rätt enkelt problem!

1: Jag har gjort en trumtakt som är rewired från Redrum till PT. Alla ljud ligger på egna kanaler. Jag skapade en grupp för hela batteriet för att kunna höja/sänka volymen på alla kanaler samtidigt. Problemet är att jag får inte fram listan där min grupp ska ligga (enligt manualen). Hur skapar man listan? 😉

nästa delikata problem...

2: Metronomen? var är klicket? Allt verkar funka förutom att just ljudet saknas?

Det känns som att det är en bock i någon ruta eller liknande... men var isf?

Bra forum detta... 😆

Win XP

M-box

2,6 Ghz

512 ram

AMD

Redigerat av Pro fool
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1. Är inte alltför hemma på rewire, men vilken lista pratar du om?

2. Menar du klicktracken i PT eller Reason?

1. det ska skapas en lista med de grupper man skapar för att kunna t.ex. justera volymen på fem spår samtidigt. Sen kan man ha den här gruppering till att bara visa vissa av sina spår, om man har väldigt många, så att det inte blir rörigt. tex bara gitarrpålägg.

2. I PT!, reason klicket är för övrigt också dött när man kör rewire. Tempot verkar man sätta i PT och då tänkte jag att metronomen också bör sättas i PT. men som sagt, ljudet saknas. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...