Jump to content
Annons

Hörs bara i vänstra örat!


Bee

Recommended Posts

Hej!

när jag spelar in med min studio mic i Cubase så hörs det bara på vänstra örat (hörlurar) eller högtalare. Jag förstår inte varför. när jag skapar en audio track så väljer jag stereo. Finns det något mer jag måste göra för att spela in i Stereo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det är en monomic du har, så du ska spela in på ett monospår för att det ska bli rätt - annars blir det precis som du beskriver.

Jag har en Studio project B1, är det en momo mic? Den har jag kopplat till en edirol UA-25 ljudkort... men jag ska testa och spela in ett mono spår så får vi se om det är så 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har nu testat med mono och det fungerar väldigt bra, Men kommer det och försämra kvaliten på låten eftersom det är en mono spår?

Nej

Om du spelar in en mono mic på ett mono spår så försämmras inte kvaliteten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Analogfreak (oregistrerad)
Hej!

när jag spelar in med min studio mic i Cubase så hörs det bara på vänstra örat (hörlurar) eller högtalare. Jag förstår inte varför. när jag skapar en audio track så väljer jag stereo. Finns det något mer jag måste göra för att spela in i Stereo?

Har du kollat så du inte har vax i höger öra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...