Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar om jag gör nÄgot fel. AnvÀnder free audio warp pÄ ett akusiskt gitarrspÄr. NÀr jag flyttat att par toner sÄ blir hela spÄret kasst. Ljudbilden förÀndras klart mÀrkbart Ät det sÀmre, ihÄligt konstigt pÄ nÄtt sÀtt. DÄ undrar jag naturligtvis om jag gör nÄgot fel eller Àr det sÄ det blir?

Att man fÄr ta det goda med det dÄliga.

SÄ hÀr gör jag. Dubbelklickar pÄ spÄret- playback-free warp- sÀtter ut warptabs eller vad det heter pÄ tonen innan- den jag vill flytta - och pÄ tonen efter- drar lite i tonen och sen blir ljudet sÀmre. NÄn som vet?

Tycker inte det blir sÄ mycket bÀttre efter att man anvÀnt flatten playtrack och stÀllt in dÀr heller. Valde realtime.

NÄn som vet?

MVH

Lindpop

Annons
Postat

Hej,

har du testat vÀlja MPEX 3 istÀllet för real-time nÀr du fryser ner? Under MPEX har du ocksÄ olika "kvalitétsalternativ" som kan vara lÀge att labba med beroende pÄ vad det Àr för material du har.

Postat

Jag testade med mpex3 och det blev faktiskt bÀttre, sÄ det var ju bra att det Àr en funktion man kan ha nytta av.

Tack

MVH

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.