Jump to content
Annons

Black mamba värt att köpa?


landizz

Recommended Posts

Jag hitta domma digital trummorna och jag undrar om dom är bra för det verkar vara ett bra erbjudande.

Vad tycker ni? vad dum jag är glömde av de:P

finns ------->(btw den heter black mamba)Här

Redigerat av landizz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan

Ser att detta är ditt andra inlägg på forumet så jag börjar med att hälsa dig välkommen. När du postar denna typ av frågor så är det alltid bra att lägga med en länk till det du tänker köpa så att folk lätt bara kan klicka sig rätt 😲

Till din fråga kan jag inte ge svar då jag aldrig testat ett märke som heter Domma, har aldrig hört talas om det heller.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ser att detta är ditt andra inlägg på forumet så jag börjar med att hälsa dig välkommen. När du postar denna typ av frågor så är det alltid bra att lägga med en länk till det du tänker köpa så att folk lätt bara kan klicka sig rätt 😛

Till din fråga kan jag inte ge svar då jag aldrig testat ett märke som heter Domma, har aldrig hört talas om det heller.

MVH

Anders

Han menade nog "dom här" när han skrev "domma". 😏

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ser att detta är ditt andra inlägg på forumet så jag börjar med att hälsa dig välkommen. När du postar denna typ av frågor så är det alltid bra att lägga med en länk till det du tänker köpa så att folk lätt bara kan klicka sig rätt 🙂

Till din fråga kan jag inte ge svar då jag aldrig testat ett märke som heter Domma, har aldrig hört talas om det heller.

MVH

Anders

Han menade nog "dom här" när han skrev "domma". 😉

Sant:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är att ändra överskrift till tex: Någon som testat Black mamba digitaltrumset? Är dessa bra? eller liknande. Tror du får mer svar då.

Jag har inte testat detta digitaltrumset men har testat en del andra modeller ganska mycket. Ett liknande som heter Yamaha DT Explorer. Dessa har gummipads/plattor som jag tror även Black mamba har, stod inte på sidan men det såg ut så. Det finns vissa trumset med plastpads vilket är jobbigt att spela på. DT explorer brukar ligga på 6000-7000kr ungefär, men finns många billigare på blocket i bra skick. Ett annat kit är Roland TD-3 KV där virveln är med nät vilket ökar verklighetskänslan och det är mycket skönare. De har även en modell som heter

Roland TD12S där alla pads har nät vilket är väldigt roligt och skönt att spela på. Men det kostar också mer och jag antar att din budget är förhållandevis låg men jag vill bara berätta vad som finns. 😉 Bäst vore ju om du kunde besöka en butik och testa lite olika modeller själv och avgöra vad du behöver och vill ha. Men jag tror Black mamba-kitet fungerar alldeles ypperligt för en nybörjare. Lycka till med köpet iaf.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ser att detta är ditt andra inlägg på forumet så jag börjar med att hälsa dig välkommen. När du postar denna typ av frågor så är det alltid bra att lägga med en länk till det du tänker köpa så att folk lätt bara kan klicka sig rätt 🙂

Till din fråga kan jag inte ge svar då jag aldrig testat ett märke som heter Domma, har aldrig hört talas om det heller.

MVH

Anders

Han menade nog "dom här" när han skrev "domma". 😉

Mvh

Memphis

Inte så lätt att veta idag med alla nya märken som försöker slå sig in på marknaden 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så lätt att veta idag med alla nya märken som försöker slå sig in på marknaden 😉

Förstår precis vad du menar, lätt hänt. 🙂

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

En stor skillnad mot Yamaha-setet är att detta verkar ha dubbla trigg-zoner på cymbaler och virvel. Förmodligen är det Medelis DD506 som säljs under annat namn: http://www.medeli.com.hk/products/dd/dd-506.html

Med en ok nätvirvel hade det nog varit ett riktigt bra budget-alternativ. Eller rättare sagt, det är det nu också, men det hade varit ännu bättre. Tycker det låter helt ok på youtube-videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man säger att jag köper dom black mamba så om jag köper en ny modul blir trumm ljuden bättre då eller är det själva padsen som och räknas?

(hoppas ni fatta va jag mena:P)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man säger att jag köper dom black mamba så om jag köper en ny modul blir trumm ljuden bättre då eller är det själva padsen som och räknas?

(hoppas ni fatta va jag mena:P)

Jag tror de har MIDI-anslutning, så om du vill ha bättre ljud kan du alltid koppla in dem till datorn för att spela med t.ex. EZ-drummer. Men det är så att om du köper en ny modul så kan du få bättre ljud, om nu anslutningarna till padsen passar.

EDIT: Stavfel..

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

På videon tycker jag det låter som om ljuden är alldeles tillräckligt bra för att sitta och spela med trumsetet på egen hand.

Om du använder dom till inspelning finns det ändå mjukvara (DFHS, Ezdrummer, BFD och Addictive drums t ex) som låter oerhört mycket bättre än vad någon modul i rimlig prisklass låter. Skulle hellre kolla om det går att byta ut padsen mot sådana med nätskinn, så blir det närmare ett riktigt trumset att spela på, jämfört med gummipadsen som sitter där nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Ok tycker ni alla att jag ska satsa på dom black mamba och kanske i framtiden köpa en annan modul?

Jag säger såhär:

HELVETE HELLRE!

Köp inte kitet innan du testat det, och om du vill ha en ny modul kommer du komma ovanför priset på Roland HD-3Kv!

Jag säljer ett HD-3kv för 6 500kr i Stockholmstrakten, om det nu är intressant...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Nu kanske du redan köpt ett set men jag tänker svara ändå. =)

Jag var inne på JAM idag och provspelade ett Black Mamba DD506 set och enligt mig så lät det helt ok, verkade robust, bra ljud, sköna pads, snabb respons från padsen till hörlurarna.

Och en rolig grej med detta kit är att du kan tack vara rimsen som sitter på att pukpadsen sätta dit det favorit 8"(eller är det 10"?) skinn, Remo, Evans eller whatever och spela med det, vilket ocksp betyder att om du tycker att gummipadsen som följer med setet låter för mycket när du slår på dem så kan du då sätta ett par mesh-skinn över som dämpar ljudet lite. Eller köpa helt nya Meshpads i don't care.

Du är även en choke-funktion på cymbalerna som gör att du kan tysta cymbalen genom att ta på undersidan utav cymbalkanten precis som du gör med en riktig cymbal så blir det tyst.

Cymbalerna har även 2st zoner, edge och bow, alltså kanten(crashljud) och ovanpå cymbalen(mer ride-aktiga ljud)

Tror det var 30st förinställda trumset och sen 20 tomma ''trumsets platser'' där du kan sätta ihop egna set med de ljud som finns i modulen.

Ska du köpa ny modul senare så måste du se till så att den modulen är kompitabel med Black Mamba padsen, annars måste du köpa nya pads också och då kan du istället köpa ett helt nytt set.

Men för det låga priset (strax under 5000kr) så är Black Mamba ett väldigt bra alternativ för nybörjare eller sånna som precis börjat med digitaltrummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man sätter på vanliga skinn eller mesh-skinn på Black Mamba-setet, känns padsen samma som t ex skinn/mesh-padsen på ett Roland-set då?

Jag tvivlar på att du kommer att få samma känsla som i ett par Roland pads om du inte kör på ett par Roland pads.

Det blir ju så att du lägger mesh-skinnen ovanpå gummipadsen bara så jag tror inte att det blir någon annan spelkänsla utan kanske lite mer mjukare pads och inte lika mycket ''klonk'' ljud från när trumpinnarna träffar padsen.

Och jag har faktiskti nte testat att spela med riktiga trumskinn på Black Mamba setet, bara läst om det men jag tror att hela byta skinn-grejen bara är nån ''cool sak'' som dom har lagt till för att sälja bättre. Men som sagt så har jag ännu inte provat det så jag kan inte svara helt säkert.

//TheYardbird

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...