Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har fått ett mycket irriterande problem. Idag lade vi bas på en låt - efter detta kan jag inte öppna någon av de tre Cubaseprojektfiler jag sparat under inspelningen av basen. Det enda jag kan öppna är den fil som innehåller endast trummorna. Jag får alltså ett felmeddelande som säger "Cannot open project file" eller nåt i den stilen.

Är detta ett känt problem som kan inträffa? Finns det någon väg runt detta?

Finns det något sätt som jag kan få in de bas-audiofiler som finns i audio-mappen in på rätt ställe i den äldre version med endast trummor, det enda projekt som jag lyckas öppna?

Tacksam för all hjälp!

M v h

// Nisse

Annons
Postat

"Cannot open project file" har jag aldrig lyckats återhämta mig från. Backuppa, kanske är något meckigt på gång...

Att få in basen i "trumprojektet" går säkert bra men behöver nog göras manuellt; öppna den tillhörande "Audio"-mappen för projektet som inte längre kan öppnas, sortera efter "senast ändrad" så du hittar rätt inspelningsfiler, lyft in dem och droppa i trumprojektet och pussla på. Lite pilligt förstås men det går rätt snabbt.

Postat

Jag lyckades få en kompis att öppna filen åt mig och exportera ned basspåren i en tagning vardera, blev lättare att passa in då. Man får hoppas problemet inte händer igen! Tack för tipsen!

Postat

Just; glömde helt bort det 😎 Ibland har man tur; sist jag fick en sån där gick det faktiskt att öppna filuslingen i (ursäkta men jag måste säga det) en fulingnedladdad Cubase.

Fotnot där: jag tycker det suger bortom rim och reson att ett gammalt crackat Cubase är stabilare än alla tre Cubase jag någonsin har betalat för... (Cubase Score, Cubase 5 VST och Cubase Studio 4). Jag har fortfarande en gammal crackad SX installerad just för att ta till när olyckan är framme. Vilket den är oförsvarligt ofta med mina legala Cubase-instanser; på en lång rad datorer och på olika OS 😊

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.