Jump to content
Annons

Trumlektioner i Västerås?


Erra

Recommended Posts

Tjenare, nu är det så att jag är från Surahammar och kommunen bestämde sig för några år sedan att stänga ner trumlektionerna (som då var ungefär ett rum, enligt en kompis) och jag frågade därför om jag kunde ta trumlektioner i Hallstahammar, som då ligger närmast.

Tro fan att man får ett nej, "Endast dem från våran kommun får ta trumlektioner här."

Så nu undrar jag om någon här känner till om jag skulle kunna ta trumlektioner i Västerås?

Vore härligt, eftersom jag annars kanske inte har möjligheten att spela trummor alls.

Tack på förhand,

Erra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du frågat kulturskolan eller vad det finns i västerås? Annars kan du ju titta på vendolin och liknande, borde finnas rätt många privatpersoner som kan ge lektioner, västerås har ju många grymma trummisar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du frågat kulturskolan eller vad det finns i västerås? Annars kan du ju titta på vendolin och liknande, borde finnas rätt många privatpersoner som kan ge lektioner, västerås har ju många grymma trummisar.

Precis, skulle helst ha en privatperson som gav lektioner p.g.a. ogillar att göra saker jag är sämst på inför en 'publik' 🙂

Vart ligger kulturskolan/hur menar du med att fråga dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

på växhuset i västerås kan du ta trumlektioner, även abf, tbv mfl bildningsförbund brukar ha sånt. i mariaberget tror jag också det finns sådana möjligheter.

annars kan du ju sätta upp lappar på hagströms,musikbörsen och musikshopen (gammla trumshopen- ligger nära värmeverket) att du vill ha nån som lär dig att spela trummor.

annars kan du öva hemma till denna kurs på internet:

Trumskolan.se, klicka på resp. lektion så får du se en instruktionsfilm för varje övning

lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
på växhuset i västerås kan du ta trumlektioner, även abf, tbv mfl bildningsförbund brukar ha sånt. i mariaberget tror jag också det finns sådana möjligheter.

annars kan du ju sätta upp lappar på hagströms,musikbörsen och musikshopen (gammla trumshopen- ligger nära värmeverket) att du vill ha nån som lär dig att spela trummor.

annars kan du öva hemma till denna kurs på internet:

Trumskolan.se, klicka på resp. lektion så får du se en instruktionsfilm för varje övning

lycka till.

1. Som sagt, helst privatlektioner

2. Det var en bra idé, tyvärr vet jag varken vart det ligger eller kan åka dit när som helst 🙂

3. Får inte öva hemma p.g.a. föräldrar

4. Hata Surahammar

Tack förresten!

Redigerat av Erra
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...