Jump to content
Annons

Vilken synth ska jag köpa?


drifter7508

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
Funderar på en av följande men kan inte bestämma mig för vilken av dem.

Roland Juno-D, Microkorg, Roland Juno 106?

Kom med era förslag & synpunkter! 😄

Alla (utom jag?) kommer att ha olika åsikter. Men allvarligt spelar det egentligen så stor roll vad andra tycker? Det kommer enbart vara åsikter och inget annat varför den eller den eller den. Det är trots allt du som ska spendera pengarna och bestämma dig för vilken. Köp den som du anser dig ha mest glädje för. Det är det enda rådet du får från mig. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

håller med DieHard, besök någon musikaffär och prova syntarna du väljer mellan! Själv har jag en Juno-D som jag är grymt nöjd med eftersom den täcker de flesta av mina behov, men dina önskemål är säkert helt andra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på en av följande men kan inte bestämma mig för vilken av dem.

Roland Juno-D, Microkorg, Roland Juno 106?

Kom med era förslag & synpunkter! 😉

Du ska ha en juno-106. Inget slår värmen från de analoga kretsarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jo kanske en Juno 106. Lirar ju mest indie- och popmusik.

Micro Korgen är ju smidig på sitt sätt i en hemma studio men vet inte ifall den har det lilla extra för mig.

Juno-D är ju en ny prisvärd synth vad jag förstått som dessutom idolerna The Editors använt live. 🙁

Men jag är nog mest ute efter stråkar pianon och sånt.

Juno 106 verkar kanske lite svårrattad? Men den verkar ju ha en del coola ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag är nog mest ute efter stråkar pianon och sånt.

Av de tre synthar du listat är det bara Juno-D som uppfyller kraven. Juno 106 är en analogsynth med analoga filter och digitala oscillatorer, MicroKorg är en analog-modellerad digitalsynth.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jo kanske en Juno 106. Lirar ju mest indie- och popmusik.

Micro Korgen är ju smidig på sitt sätt i en hemma studio men vet inte ifall den har det lilla extra för mig.

Juno-D är ju en ny prisvärd synth vad jag förstått som dessutom idolerna The Editors använt live. :rolleyes:

Men jag är nog mest ute efter stråkar pianon och sånt.

Juno 106 verkar kanske lite svårrattad? Men den verkar ju ha en del coola ljud.

Junon är extremt lättrattad när man lärt sig upplägget, vilket de flesta brukar ta till sig ganska snabbt. Men det blir ju synthljud.

Om du är ute efter realistiska ljud är det inte synthen för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag är nog mest ute efter stråkar pianon och sånt.

Av de tre synthar du listat är det bara Juno-D som uppfyller kraven. Juno 106 är en analogsynth med analoga filter och digitala oscillatorer, MicroKorg är en analog-modellerad digitalsynth.

Jag instämmer. Juno-106 och MicroKorg ger dig inga pianon. :rolleyes:

Och är det syntljud, pianon, stråkar och allmänt god blandning av akustiska instrument som är din grej... Jag skulle rekommendera Yamaha MM6.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...