Jump to content
Annons

PLATINIUM & GULD FÖRSÄLJNING


prodman (oregistrerad)

Recommended Posts

prodman (oregistrerad)

Tjenare!

Försöker hitta hur mycket man måste sälja i olika länder för att uppnå PLATINIUM & GULD.

Någon som har en länk så vore jag väldigt tacksam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vadå då? Går det bra med försäljningen eller? 🙂

Jag har inte koll på siffrorna men gjorde en enkel Googlesökning: platinum+gold+record+ number+sold

De flesta källorna sade iaf.

Guld: 500 000

Platinum: 1 000 000

Mvh

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser man, intressant! 😛 Ber då om ursäkt för min förhastade och generella slutsats av googlesökningen. 😉 Men då har man lärt sig det. 🙂

Edit: Man skall förresten inte använda stora versaler i trådrubriker. Hur skulle se ut om alla hade i Caps lock för att dra till sig uppmärksamhet. 🙂 Skulle också vara bättre om du även förtydligade titeln eftersom det lätt förknippas med försäljning av mjukvaran EWQLSO Gold och Platinum, vilket jag först trodde det handlade om. 🙂

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Man skall förresten inte använda stora versaler i trådrubriker. Hur skulle se ut om alla hade i Caps lock för att dra till sig uppmärksamhet. 😕

Då skulle småbokstäver dra till uppmärksamheten istället. 🙂 Vilka låga siffror som gällde i Sverige förresten. Är inte så konstigt för all del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Man skall förresten inte använda stora versaler i trådrubriker. Hur skulle se ut om alla hade i Caps lock för att dra till sig uppmärksamhet. 😕

Då skulle småbokstäver dra till uppmärksamheten istället. 🙂 Vilka låga siffror som gällde i Sverige förresten. Är inte så konstigt för all del.

Med en minskad skivförsäljning från närmare 2 miljarder SEK vid millenieskiftet till 700 miljoner förra året (Sverige) så har ju också dom där gränserna fått reviderats i omgångar. 1997 krävdes det väl 50 000 albumex för guld i Sverige!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en minskad skivförsäljning från närmare 2 miljarder SEK vid millenieskiftet till 700 miljoner förra året (Sverige) så har ju också dom där gränserna fått reviderats i omgångar. 1997 krävdes det väl 50 000 albumex för guld i Sverige!

Siffrorna halverades för några år sedan, tror att det får göras om igen, snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...