Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Jag är på jackt efter effekter till sång för live-bruk i rack format. Kommer även ev att användas vid inspelning av sång.

Tidigare har vi spelat in sång och lagt på effekter med VST plug-ins. Använder oss ofta av en lättare dist/overdrive. Chorus, tempo-delay, reverb. och ibland en pitch-shifter. Vi spelar ju nån sorts undustriell elektronisk musik så sången brukar oftast förvrängas kraftigt. Kan lyssna på musiken/sången på www.myspace.com/necrofacility

Så frågan är om ngn har några bra tips på olika rack-burkar som motsvarar ovanstående effekter eller kanske nån bra multieffekt i rack form till en hyffsad penning.

Jag vill gärna ha så många "hands-on" kontroller som möjligt för att snabbt kunna förändra effekterna, typ knobbar för decay, dry/wet, size osv.

Har kollat lite på Behringer Virtualizer DSP2024P, Lexicon MX-200, TC Electronic M350. Någon som har några erfarenheter av dessa ?

Eftersom dom även helst ska funka till inspelning vore det ju schysst med ett så rent ljud som möjligt, men jag letar inte efter proffs tools.

Annons
Postat
  Neosus sa:
http://www.tc-helicon.com har en del roliga grejer för sång

Jo jag har kikat lite på deras voice tone create pedal. Verkar ju som att det är möjligt att modulera effekterna live också. kanske borde ta mig iväg till jam eller nått och be att få testa

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.