Jump to content
Annons

Takabsorbenter

Recommended Posts

bigkane (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hejsan Àr snart klar med bygget av mitt hörn/sÄngbÄs.

Hörnan skyms med molton-tyg och vÀggarna Àr tÀckta 50/50 med GoldenAge PyraPanel 100, pga av att ekonomin inte rÀcker till att tÀcka hela vÀggarna men det gÄr bra sÄ hÀr ocksÄ.

I hörnet har jag gjort en "Leight Weight Corner Absorber" Lee's utmÀrkta konstruktion, och pÄ golvet har jag en tjock matta.

Men... det Àr en sak som fattas och det Àr takabsorbenterna.

Med en liten bugdet kan jag inte spendera nÄgot mer pÄ "ok" skummaterial iaf. inte GoldenAge som Àr otroligt dyra.

Det jag undrar Àr, skulle det vara en bra idé att tÀcka taket med JJlabs A-Absorb nÀr man har Pyrapanel pÄ vÀggarna? (om det spelar nÄgon roll)

Mvh

Redigerat av bigkane
Annons
Postat

Eller varför inte köpa skumgummi nÄgon annanstans Àn i musikaffÀren och betala betydigt mindre (för den behöver ABSOLUT INTE vara piggig...).

bigkane (oregistrerad)
Postat (redigerat)
  Lee sa:
Min variant (som Àr byggd pÄ samma sÀtt som Corner Absorbern) finns pÄ bild i denna skojiga trÄd. https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=713055

Tackar för alla svar.

Det fĂ„r nog Ă„terigen bli din idĂ© Lee 🙂

Redigerat av bigkane
Postat
  bigkane sa:
  Lee sa:
Min variant (som Àr byggd pÄ samma sÀtt som Corner Absorbern) finns pÄ bild i denna skojiga trÄd. https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=713055

Tackar för alla svar.

Det fĂ„r nog Ă„terigen bli din idĂ© Lee 😉

Gött! Du fÄr gÀrna kasta upp bilder av dina hörnabsorbenter i Lightweight-byggtrÄden. Hade varit kul att sÄ nÄgon annans försök och tygval.

/Lee

bigkane (oregistrerad)
Postat
  Lee sa:
  bigkane sa:
  Lee sa:

Tackar för alla svar.

Det fĂ„r nog Ă„terigen bli din idĂ© Lee â˜ș

Gött! Du fÄr gÀrna kasta upp bilder av dina hörnabsorbenter i Lightweight-byggtrÄden. Hade varit kul att sÄ nÄgon annans försök och tygval.

/Lee

inga problem ska bifoga dem nÀr allt Àr monterat

Postat

En markskiva 4st skruv 4 brickor, tyg plus lite tjp. Billigt och bra plus att om du köper ett helt paket markskivor kommer det garanterat att bli nĂ„gra över vilket man kan anvĂ€nda som sĂ€ngbotten om man gillar att rulla glasfiber;) Ska skicka in bilder pĂ„ vĂ„ran fina konstruktion i studion 😉

bigkane (oregistrerad)
Postat
  fulis sa:
En markskiva 4st skruv 4 brickor, tyg plus lite tjp. Billigt och bra plus att om du köper ett helt paket markskivor kommer det garanterat att bli nĂ„gra över vilket man kan anvĂ€nda som sĂ€ngbotten om man gillar att rulla glasfiber;) Ska skicka in bilder pĂ„ vĂ„ran fina konstruktion i studion 😉

Ok alltid roligt att se andras idĂ©er ocksĂ„ 😉

bigkane (oregistrerad)
Postat

911200864223P2593.jpg

Har nu byggt 2 st. takabsorbenter med storlekarna 57x118.

Problemet Àr att jag inte vet hur mÄnga jag behöver montera i taket, och var jag ska sÀtta upp den/dem för bÀsta möjliga effekt.

OcksÄ undrar jag Ät vilket hÄll jag ska vinkla den/dem snett (eftersom jag nu hört att det Àr bra att vinkla)

Har gjort en bild pÄ bÄset sÄ det blir enklare att förklara för den som svarar, det tjocka strecket Àr molton-tyget och det andra Àr sÄ klart vÀggarna.

Ett snabbt svar skulle uppskattas eftersom jag tÀnkte montera idag.

Postat

UtgÄr ifrÄn att takhöjden Àr ca 2,4 meter. hÀng ner dem ca 20cm i mitten i sÄnbÄset sÄ kommer nog de flesta ljudvÄgor att passera genom dem atingen pÄ vÀgen upp eller tillbaka;)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.