Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I Logic kan se till att en not eller ett "block" endast gÄr flytta en riktning i taget (upp/ner eller vÀnster/höger). NÄgon som har koll pÄ om man kan göra det i Cubase SX2. ... sÄ slipper jag sitta o leta sjÀlv, lat som man Àr...

Tack ska ni ha. /af

Annons
Postat

Det kanske Àr det dummaste svaret jag nÄgonsin givit. Men varför? AlltsÄ vad Àr poÀngen med att lÄsa det i en riktning. Om du klickar pÄ en keyeditor och suger tag i tonen sÄ flyttas ju tonen eller noten inom den editorn. Visst det gÄr lite fort ibland och man halkar lite, men man hör ju hela tiden vilken ton man Àr pÄ.

Eller missförstÄr jag dig kapitalt?

Postat
Det kanske Àr det dummaste svaret jag nÄgonsin givit. Men varför? AlltsÄ vad Àr poÀngen med att lÄsa det i en riktning. Om du klickar pÄ en keyeditor och suger tag i tonen sÄ flyttas ju tonen eller noten inom den editorn. Visst det gÄr lite fort ibland och man halkar lite, men man hör ju hela tiden vilken ton man Àr pÄ.

😄 Jo du egghead... Du har rĂ€tt, det Ă€r totalt meningslöst... varför undrade jag egentligen... ???

Du har ocksĂ„ rĂ€tt i att ditt svar var ett av de sĂ€msta i detta forums ringa historia. Det var ju inte ens ett svar för Juan! ... utan EN MOTFRÅGA!!! Shit... det Ă€r ju i klass med Jesus eller nĂ„gon annan hoppfull hobbypsykolog...

Men kĂ€ra Egghead... Kanske, ja bara kanske, Ă€r det sĂ„ att jag vill veta Ă€ndĂ„... Kanske, ja bara kanske, att mina behov ser annorlunda ut Ă€n dina ... Ja, kanske, men bara kanske, att mĂ€nniskor ÄR olika... Och KANKSE att det tillochmed Ă€r sĂ„ att jag gillade Locigs lilla funktion...

SÄ egghead: Visst Àr det meningslöst... men njutbart ... Precis som med livet och kÀrleken: Meningslöst, men njutbart.

Tack för ordet /af 🙂

Postat

😄 Jo du egghead... Du har rĂ€tt, det Ă€r totalt meningslöst... varför undrade jag egentligen... ???

Du har ocksĂ„ rĂ€tt i att ditt svar var ett av de sĂ€msta i detta forums ringa historia. Det var ju inte ens ett svar för Juan! ... utan EN MOTFRÅGA!!! Shit... det Ă€r ju i klass med Jesus eller nĂ„gon annan hoppfull hobbypsykolog...

Men kĂ€ra Egghead... Kanske, ja bara kanske, Ă€r det sĂ„ att jag vill veta Ă€ndĂ„... Kanske, ja bara kanske, att mina behov ser annorlunda ut Ă€n dina ... Ja, kanske, men bara kanske, att mĂ€nniskor ÄR olika... Och KANKSE att det tillochmed Ă€r sĂ„ att jag gillade Locigs lilla funktion...

SÄ egghead: Visst Àr det meningslöst... men njutbart ... Precis som med livet och kÀrleken: Meningslöst, men njutbart.

Tack för ordet /af 🙂

Livet, kÀrleken och att kunna lÄsa sÄ att ett block bara gÄr att flytta i en riktning.

Vilken passar inte in i sammanhanget?

Postat

Shadows:

😄 ..det dĂ€r lĂ€t poetiskt...

Nudelben:

Vet vad du menar men har inte anvÀnt funktionen... typ att man lÄser vertikalt eller horisontellt med en tangent innan man klickar musknappen och flyttar parten/blocket/noten..

GĂ„ in under arkiv -> keycommands och tillverka en egendefinierad

Postat

😆 Gött Jonas! Det funka' fint med Ctrl... Njutbart!

Och angĂ„ende Shadows (eller skall man kalla honom Brasse)'s lilla frĂ„ga, skulle jag gissa pĂ„ att INGEN skall bort. Är det kanske sĂ„, att livet gĂ„r ut pĂ„ att flytta block, och att den som flyttar dem i rĂ€tt riktning fĂ„r kĂ€rleken??? :rolleyes:

Postat
Är det kanske sĂ„, att livet gĂ„r ut pĂ„ att flytta block, och att den som flyttar dem i rĂ€tt riktning fĂ„r kĂ€rleken??? :rolleyes:

Är det sĂ„? Shit jag som halkat runt i kĂ€rlekstrĂ€sket och notflyttningstrĂ€sket i Ă„ratal...

Touché för övrigt... jag mest bara undrade.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.