Jump to content
Annons

Lisas presentation


Lisasantenna

Recommended Posts

Ja, jag skriver egna låtar och har en del roliga och mycket olika samarbeten på gång. Tack MySpace säger jag bara. Det är roligt att leka. ;c)

Oftast låter jag någon annan producera i mina samarbeten, som ni kan förstå när ni hör hur det blir, men jag har blivit kontaktad av musiker som vill att jag ska samskriva och producera. Som ni förstår kan det vara lämpligt att ha detta forum som hjälp då! Ibland blir det bra, ibland inte, men hur som helst vet jag inte varför det blev som det blev.

Svårt att få ihop livet med småbarn, i full skenande karriär... och att samtidigt gå upp i musiken... som jag inte kan låta bli. Gör nog mest musik för att lugna min förvirrade själ.

Har en enkel utrustning hemma. Bra mic, pc, cubase, reason och den del pluggar.

Det var det.

Lajsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja, jag skriver egna låtar och har en del roliga och mycket olika samarbeten på gång. Tack MySpace säger jag bara. Det är roligt att leka. ;c)

Oftast låter jag någon annan producera i mina samarbeten, som ni kan förstå när ni hör hur det blir, men jag har blivit kontaktad av musiker som vill att jag ska samskriva och producera. Som ni förstår kan det vara lämpligt att ha detta forum som hjälp då! Ibland blir det bra, ibland inte, men hur som helst vet jag inte varför det blev som det blev.

Svårt att få ihop livet med småbarn, i full skenande karriär... och att samtidigt gå upp i musiken... som jag inte kan låta bli. Gör nog mest musik för att lugna min förvirrade själ.

Har en enkel utrustning hemma. Bra mic, pc, cubase, reason och den del pluggar.

Det var det.

Lajsa

Välkommen... 😉😄

Edit: Hade inte ögonen med mej...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen! Vad har du för Mic?

Tack! Jag har en Studio Projects C1, tror jag den heter. Fick höra att den var bra.

Lisa

Den micen är väll hyffsat ok.

Beroende på vad du har för Kompressor och Preamp till? Får man höra? =P

Såg att du producerade en del också! Får man fråga vad du använder för monitorer?

Ett tips dock, vill du satsa på musiken? Börja med att investera i bra grejjor som håller flera år.

Nu ska jag in och lyssna på din Myspace! =D

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade Angels! Tycker dock att sång nivån och basnivån ligger lite överdrivet högt på vissa ställen.

Och ett annat tips är att sjung inte så nära micen ha gärna en 2 - 3 dm's avstånd mellan dig och micen.. tror det kan göra underverk.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Svårt att få ihop livet med småbarn, i full skenande karriär... och att samtidigt gå upp i musiken... som jag inte kan låta bli.

Välkommen!

måste fråga: Du lyckas ju uppenbarligen få ur dig en hel del trevlig musik under de betingelserna.... hur lyckas du med det?!!? 😲

Du får gärna skriva en hel uppsats o berätta.... eller kanske skriva en succebok om det.... jag köper den första 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...