Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Av nån konstig anledning har jag meddelande i cubase om CPU overload både när jag försöker mig på att göra midi-spår med en plug eller spela in audio, ljudet sprakar...

Jag har satt mitt phaser 22 wave ljudkort till 256 buffer o 44,100

av nån anledning vill bara inte cubase överhuvudtaget låta miog göra ljud utan sprak och CPU overload är vad det säger....

nån aning om vad de kan vara?

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Några tankar :

1.) Din dator är väl fri från antivirus & andra autostartande processor-hogs ( = OS/CPU reserveras för musikproduktion ) ?

Se även till att CPU´n går för fullt, d.v.s. inget energisparande typ AMD´s Cool´n´quiet - bra ide´på ett kontor, men .....

2.) Har du provat att öka bufferten till 512 / 1024 / 1536 - brukar lösa många problem.

3.) RAM hur mycket har du ? - Minimum för XP är nog 1GB, det kan aldrig bli för mycket......

Vid dylika frågor är hårdvaru-info nästan ett måste.

Hoppas det fixar sig.

Per

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.