Jump to content
Annons

Aaargg! Vad hände med musiken i "Let's Dance"?


Lars XLN Audio

Recommended Posts

Kolla klippet här: Tony & Annika - Rumba (080321)

Nån backing tape som spelar i en annan tonart eller vad hände? Och efter låten så säger David Hellenius nåt i stil med "En stor applåd för orkestern, kanske bättre än nånsin just i kväll.."

...Jag låg på golvet med blödande öron men kunde inte låta bli att le åt ironin.

Redigerat av Lars XLN Audio
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tony & Annika - Rumba (080321)

Nån backing tape som spelar i en annan tonart eller vad hände? Och efter låten så säger David Hellenius nåt i stil med "En stor applåd för orkestern, kanske bättre än nånsin just i kväll.."

...Jag låg på golvet med blödande öron men kunde inte låta bli att le åt ironin.

Ha!! Fler än jag som märkte detta.....

Undrar vad som hände!?

Tycker annars att sångerskan, vad hon nu heter, har en jäkla skön röst och sångstil...

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha...klockrent ungefär lika smärtsamt som när Van Halen hade glömt bort att förinspelade synthen till Jump inte skulle köras i 48khz, dock så försökte dom göra någonting åt till skillnad från Let's Dance.. 😑

Kan det ha varit något liknande som hände på TV4? 🙂

Här finns videon

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, ja den där va fan knepig att lyssna på när den gick på tv. tror det är en klocka eller liknande percussion som bara råkar ha en aldeles för tydlig ton, som blir helt falsk mot låten. helt sinnessjukt att producenter/musiker inte gjorde nåt åt det

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...