Jump to content
Annons

Klick i slutet av låten på färdig cd-r!?


Anders

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem som jag har dragits med ett tag nu. När jag bounce:ar mina sessioner i protools ser jag alltid till att lämna utrymmer för eventuell efterklang el. liknande. Ändå får jag alltid ett klick just när låten tar slut, detta klick hör man bara när man lyssnar på den färdiga cd-r skivan. Om man lyssnar på wav-filen i datorn hörs det ej. Just nu bränner jag musiken i mediaspelaren, men har kört Nero förrut med samma resultat. Klicket är alltså det sista man hör innan spåret tar slut.

Någon?? /Håller på att blir galen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Bränn i något annat än Mediaspelaren. JAg har upplevt samma problem men i Nero slipper jag klicket. Ni måste väl ha stabilare bränningsprogram än Windows Mediaspelare i Greenroom Recordings?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har fått samma problem när jag bränt i mediaspelaren. Jag trodde Microsoft var kapabla att skapa en brännarfunktion för musik (som man ju oftast använder mediaspelaren till) men icke... Helt sjukt. Finns ingen Disc-at-once funktion vad jag kan se.. tänker dra hem Nero snarast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Om man frågar Bill så blir svaret "It's not a bug, It's a feature"

Med tanke på mitt yrke så tackar jag Bill för maten varje dag!

schkållll

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillägg: Om du bränner låtar som ljudmässigt hänger ihop (ex live-inspelning), var medveten om att Neros förinställning är 2 sekunders paus mellan låtarna - även om man bränner med disc-at-once. Du ser det i din lista när ud har lagt upp wav-filerna. Gå på egenskaper för varje spår och sätt pausen till 0 (noll).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...