Guest ThomasHellberg Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Tjena, ny här på forumet, så jag får ursäkta om det är felpostat, aja till saken , Jag var nere till Musikbörsen idag och köpte mig ett ljudkort ( M Audio Delta 2496 ) och en Preamplifier (Tube Ultragain MIC200), men när jag hade tryckt i ljudkortet och kopplat in och installerat allt vill den inte ta imor signalerna från micförstärkarn, dom på musikbörsen sa att jag skulle koppla in sladden från micförstärkarn in i S/PDIF IN, och det har jag gjort, men på mjukvaran står det "Invalid or Not Present" och inget ljud hörs och det går ej att spela in, någon som haft liknande problem ? Eller har en aning om vad de kan vara ? Mvh Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Karlsson Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 Vad har du för musikprogram? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drloop Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 Preampen skall inte in i SPDIF in. Det är för digitala signaler. Analog in skall det vara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts