bjorrra Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 Som student har jag inte någon egen dator till musikskapandet. Jag har en Fujistu Siemens Amilo M 1425 som jag har haft i ca 3 år nu. Fläkten på min dator är på i princip hela tiden, räcker med att starta upp windows så kommer fläkten igång, fläkten låter ju tämligen mycket och jag undrar om det finns något att göra åt saken? Har läst att det blir mycket skit i fläkten efter ett tag, vågar jag öppna datorn själv och kolla om det är dammigt? Har ingen garanti kvar på datorn... Byta fläkt? Skulle detta bli någon skillnad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Novembernatt Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 (redigerat) . Redigerat 11 september 2022 av Novembernatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bjorrra Postat 12 mars 2008 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2008 ok, vart kan jag hitta dessa fläktstyrningsprogram då? Är det något jag bör tänka på så att nånting blir överhettat om jag nu installerar ett dylikt program? Finns det något gratis alternativ, eller är ati tools gratis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noztra Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 (redigerat) Som student har jag inte någon egen dator till musikskapandet.Jag har en Fujistu Siemens Amilo M 1425 som jag har haft i ca 3 år nu. Fläkten på min dator är på i princip hela tiden, räcker med att starta upp windows så kommer fläkten igång, fläkten låter ju tämligen mycket och jag undrar om det finns något att göra åt saken? Har läst att det blir mycket skit i fläkten efter ett tag, vågar jag öppna datorn själv och kolla om det är dammigt? Har ingen garanti kvar på datorn... Byta fläkt? Skulle detta bli någon skillnad? här, har du en bra och gratis program SpeedFan http://www.almico.com/sfdownload.php Redigerat 12 mars 2008 av noztra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noztra Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 (redigerat) sorry, det blev dubbelt inlägg. Redigerat 12 mars 2008 av noztra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Novembernatt Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 (redigerat) . Redigerat 11 september 2022 av Novembernatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 Kolla i biosen. Där kan man ofta ställa fläktens hastighet och ibland även tillåta en max temperatur på processorn. Alltså så att fläkten går sakta men om processorn blir för varm så ökar fläktens fart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.