Jump to content
Annons

Chorus på piano?


Alex-n

Recommended Posts

Hallåj på er!

Jag sitter och håller på lite i Reason, spelar för tillfället med ett pianoljud som heter MMills Front (s), och jag undrar hur jag lägger till en chorus-effekt på det? Skulle passa perfekt till det jag gör nu 😉 Visst så finns det en "Breath"-effekt som ger liiiite liknande effekt, den finns direkt där när man har valt ljudet men jag är ute efter en mycket mer starkare effekt om ni fattar.

Tacksam för seriösa svare!

/Alex

Redigerat av Alex-n
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan inte Reason, men jag antar att det bara är att lägga en chorus-effekt på spårets insert-kanal?

Sen har vi ju det där att jag är väldigt dålig på Reason, det jag kan göra är att göra en ny combinator, ändra ljud och spara helt enkelt. Visst kan jag ju klippa och sådant ruskigt lätta basicsaker, men när det gäller andra grejer är jag TOTALT lost. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Högerklicka på din NN-XT eller vad det är förnågon du använder och välj Create -> CF-101 Chorus/flanger

Har gjort det, får upp en ny röd ruta men oavsett vilka inställningar jag väljer så hörs ingen skillnad. ;o

Nej sorry, nu så fungerar det! Tack så otroligt mycket! 😄

Redigerat av Alex-n
Link to comment
Dela på andra sajter

Högerklicka på din NN-XT eller vad det är förnågon du använder och välj Create -> CF-101 Chorus/flanger

Har gjort det, får upp en ny röd ruta men oavsett vilka inställningar jag väljer så hörs ingen skillnad. ;o

Nej sorry, nu så fungerar det! Tack så otroligt mycket! 😄

Haha okej lugnt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ett knep som jag inte kunde (och därmed inte kunde lägga effekter på något, på ett vettigt sätt) var att man kan vända på racket med "TAB" (eller "Hit å dit knappen" som min datorkunskapslärare sa en gång). Du får då fram baksidan av ditt "Rack", bara att koppla! Enkelt att förstå! =)

//Sebbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett knep som jag inte kunde (och därmed inte kunde lägga effekter på något, på ett vettigt sätt) var att man kan vända på racket med "TAB" (eller "Hit å dit knappen" som min datorkunskapslärare sa en gång). Du får då fram baksidan av ditt "Rack", bara att koppla! Enkelt att förstå! =)

//Sebbe

Fast det kopplas ju automatiskt så om man inte vill ha någon mysko koppling så behöver man inte dra kablarna själv. Och om man vill göra det så är mitt tips att hålla inne shift samtidigt så att effekten inte kopplas automatiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

man kan vända på racket med "TAB"
😄

Det låter som att du missat det fantastiska med Reason. Att dra kablar är hörnstenen i Reasons suveränitet! Tab-tangenten är Reasonanvändarens bästa vän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...