Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter flera timmars mixtrande med kablage, ASIOs och latency felsökningar testade jag tillslut det som som användare maart och några till skrivit om här. Bort med det trådlösa nätverket och inaktivera nätverkskortet. Vips, funkar! Inget knaster på 2 timmar som jag har hållt på nu.

Kan det verkligen vara så frågar man sig i nästa steg. Jag fattar noll. 🙂

Annons
Postat
Efter flera timmars mixtrande med kablage, ASIOs och latency felsökningar testade jag tillslut det som som användare maart och några till skrivit om här. Bort med det trådlösa nätverket och inaktivera nätverkskortet. Vips, funkar! Inget knaster på 2 timmar som jag har hållt på nu.

Kan det verkligen vara så frågar man sig i nästa steg. Jag fattar noll. 🙂

Det beror antagligen på att ljudkortet och nätverkskortet delar IRQ. Kolla om något av dem går att ändra, så att du kan separera dem. I värsta fall kan du kanske avaktivera något annat för att frigöra fler IRQ, som t ex parallellport, serieport eller annat som man ofta inte har behov av.

Är det en stationär dator så kan du testa att flytta ljudkortet till en annan PCI-plats (om det är ett PCI-kort förstås... 😉 ).

Har du ett 3com nätverkskort, så släng det till återvinningen och skaffa ett annat, från t ex Netgear eller D-link. 3com är en lika stor musiker-fiende som Norton... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.