Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej forumet. Är ny här och har letat lite här och på nätet efter svar på en undran.

Jag har en låt inspelad i Pro Tools. Nu är det så att vi skulle behöva mixa om den en

smula, men i Tracktion 2. Finns det nåt smidigt sätt att göra om PTF-filen så det går

att få upp projektet i Tracktion 2? Det går väl att i Pro Tools spara i ett format som funkar

i Tracktion? Men det skulle på grund av geografiska förhållanden vara smidigt för mig att

bara konvertera filen.

Vet nån vänlig själ om detta låter sig göras? 😆

Annons
Postat

Hej !! Det går inte spara i tracktion format i PT, inte heller konventera om session filen.

Du måste konsolidera alla spår så att dom börjar på samma ställe. Markera sedan alla spår (regionerna) och exportera dom (ctrl+shift+k)

Sen i tracktion, importera alla filer och se till att dom börjar på samma ställe!

Postat

Ett tips:

Beroende på hur många kanaler som du har kvar så kan du bounca ner flera spår samtidigt.

Skapa så många audiokanaler som du vill bounca ner. Skicka t.ex kanal 1 via bus1. Ta emot denna på ett tomt audiospår. Döp audiospåret till det du vill filen skall heta. t.ex kanal1_tracktion. Gör likadant med kanal två fast använd bus 2. Ta emot på ett annat audiospår. osv. Då kommer det gå lite fortare. OBS! glöm inte döpa audospåren du spelar in till då filen kommer få samma namn.

MVH

Anders

Postat
Ett tips:

Beroende på hur många kanaler som du har kvar så kan du bounca ner flera spår samtidigt.

Skapa så många audiokanaler som du vill bounca ner. Skicka t.ex kanal 1 via bus1. Ta emot denna på ett tomt audiospår. Döp audiospåret till det du vill filen skall heta. t.ex kanal1_tracktion. Gör likadant med kanal två fast använd bus 2. Ta emot på ett annat audiospår. osv. Då kommer det gå lite fortare. OBS! glöm inte döpa audospåren du spelar in till då filen kommer få samma namn.

MVH

Anders

Varfor inte bara exportera de consoliderade (whole file) regionerna.... Markera alla sen Ctrl+shif+K

Snabbt och latt... 😉

Postat
Ett tips:

MVH

Anders

Varfor inte bara exportera de consoliderade (whole file) regionerna.... Markera alla sen Ctrl+shif+K

Snabbt och latt... 😉

Får du med effekterna då? antar nu att du menar från regionslist, i så fall lär även jag mig något nytt ikväll. Hoppas 🙂

MVH

Anders

Postat
Ett tips:

MVH

Anders

Snabbt och latt... 😉

Får du med effekterna då? antar nu att du menar från regionslist, i så fall lär även jag mig något nytt ikväll. Hoppas 😛

MVH

Anders

Nix effekterna far du ju inte med da, men det sa han aldrig att han ville!

Vill du ha effekterna med 'r det kanske snabbare att audiosuita dom forst och sen exportera, istallet for att bounca

Beror ju iofs hur manga effekter!!!! Annars 'r det bounce som galler!!

Postat

Tack igen för alla tips.

Problemet är att jag inte har tillgång till datorn där allt är inspelat.

Har hela projektet på en dvd.. Skulle kanske nämt det 🙂

Det blir väl att importera spår för spår och lägga rätt i tracktion.

Ett lagom söndagsjobb 😆 Vad gäller effekter så var det mest

hårdvarugrejjor på förra mixen, så där blir det börja om i vilket fall...

Nån solig dag ska jag skaffa Pro Tools, även om jag trivs med Tracktion..

Postat
Tack igen för alla tips.

Problemet är att jag inte har tillgång till datorn där allt är inspelat.

Har hela projektet på en dvd.. Skulle kanske nämt det 🙂

Det blir väl att importera spår för spår och lägga rätt i tracktion.

Ett lagom söndagsjobb 😆 Vad gäller effekter så var det mest

hårdvarugrejjor på förra mixen, så där blir det börja om i vilket fall...

Nån solig dag ska jag skaffa Pro Tools, även om jag trivs med Tracktion..

Borjar inte alla sparen pa samma stalle kommer det bli svart att lina up dom ratt!!

Kannar du ingen vanlig sjal som har PT som kan hjalpa dig ??

Jag skulle kunna gora det at dig om du orkar skicka over hela paketet!!

Namde jag att jag mixar ocksa? 🙂

Postat
Ett tips:

MVH

Anders

Snabbt och latt... 😆

Får du med effekterna då? antar nu att du menar från regionslist, i så fall lär även jag mig något nytt ikväll. Hoppas 🙂

MVH

Anders

Nix effekterna far du ju inte med da, men det sa han aldrig att han ville!

Vill du ha effekterna med 'r det kanske snabbare att audiosuita dom forst och sen exportera, istallet for att bounca

Beror ju iofs hur manga effekter!!!! Annars 'r det bounce som galler!!

Nä, det framgick ju aldrig i början av tråden. Jag har bara erfarenheten av att producenterna brukar ha hittat någon effekt som de är grymt nöjda med på vissa ljud som de absolut vill ha med i mixen så det var därför jag nämnde det 🙂

//Anders

Postat

Det har löst sig till det bästa.

Dom flesta spåren var bara att lägga in med outboardgrejjorna med och allt, tur det ☺️

Sen vart det lite huvudvärksjobb på det, men nu kan vi ratta för fullt i Tracktion..

Tack igen för hjälp!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.