Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej forumet. Är ny hĂ€r och har letat lite hĂ€r och pĂ„ nĂ€tet efter svar pĂ„ en undran.

Jag har en lÄt inspelad i Pro Tools. Nu Àr det sÄ att vi skulle behöva mixa om den en

smula, men i Tracktion 2. Finns det nÄt smidigt sÀtt att göra om PTF-filen sÄ det gÄr

att fÄ upp projektet i Tracktion 2? Det gÄr vÀl att i Pro Tools spara i ett format som funkar

i Tracktion? Men det skulle pÄ grund av geografiska förhÄllanden vara smidigt för mig att

bara konvertera filen.

Vet nĂ„n vĂ€nlig sjĂ€l om detta lĂ„ter sig göras? 😆

Annons
Postat

Hej !! Det gÄr inte spara i tracktion format i PT, inte heller konventera om session filen.

Du mÄste konsolidera alla spÄr sÄ att dom börjar pÄ samma stÀlle. Markera sedan alla spÄr (regionerna) och exportera dom (ctrl+shift+k)

Sen i tracktion, importera alla filer och se till att dom börjar pÄ samma stÀlle!

Postat

Ett tips:

Beroende pÄ hur mÄnga kanaler som du har kvar sÄ kan du bounca ner flera spÄr samtidigt.

Skapa sÄ mÄnga audiokanaler som du vill bounca ner. Skicka t.ex kanal 1 via bus1. Ta emot denna pÄ ett tomt audiospÄr. Döp audiospÄret till det du vill filen skall heta. t.ex kanal1_tracktion. Gör likadant med kanal tvÄ fast anvÀnd bus 2. Ta emot pÄ ett annat audiospÄr. osv. DÄ kommer det gÄ lite fortare. OBS! glöm inte döpa audospÄren du spelar in till dÄ filen kommer fÄ samma namn.

MVH

Anders

Postat
  Gizmozis sa:
Ett tips:

Beroende pÄ hur mÄnga kanaler som du har kvar sÄ kan du bounca ner flera spÄr samtidigt.

Skapa sÄ mÄnga audiokanaler som du vill bounca ner. Skicka t.ex kanal 1 via bus1. Ta emot denna pÄ ett tomt audiospÄr. Döp audiospÄret till det du vill filen skall heta. t.ex kanal1_tracktion. Gör likadant med kanal tvÄ fast anvÀnd bus 2. Ta emot pÄ ett annat audiospÄr. osv. DÄ kommer det gÄ lite fortare. OBS! glöm inte döpa audospÄren du spelar in till dÄ filen kommer fÄ samma namn.

MVH

Anders

Varfor inte bara exportera de consoliderade (whole file) regionerna.... Markera alla sen Ctrl+shif+K

Snabbt och latt... 😉

Postat
  Bobogura sa:
  Gizmozis sa:
Ett tips:

MVH

Anders

Varfor inte bara exportera de consoliderade (whole file) regionerna.... Markera alla sen Ctrl+shif+K

Snabbt och latt... 😉

FĂ„r du med effekterna dĂ„? antar nu att du menar frĂ„n regionslist, i sĂ„ fall lĂ€r Ă€ven jag mig nĂ„got nytt ikvĂ€ll. Hoppas 🙂

MVH

Anders

Postat
  Gizmozis sa:
  Bobogura sa:
  Gizmozis sa:
Ett tips:

MVH

Anders

Snabbt och latt... 😉

FĂ„r du med effekterna dĂ„? antar nu att du menar frĂ„n regionslist, i sĂ„ fall lĂ€r Ă€ven jag mig nĂ„got nytt ikvĂ€ll. Hoppas 😛

MVH

Anders

Nix effekterna far du ju inte med da, men det sa han aldrig att han ville!

Vill du ha effekterna med 'r det kanske snabbare att audiosuita dom forst och sen exportera, istallet for att bounca

Beror ju iofs hur manga effekter!!!! Annars 'r det bounce som galler!!

Postat

Tack igen för alla tips.

Problemet Àr att jag inte har tillgÄng till datorn dÀr allt Àr inspelat.

Har hela projektet pĂ„ en dvd.. Skulle kanske nĂ€mt det 🙂

Det blir vÀl att importera spÄr för spÄr och lÀgga rÀtt i tracktion.

Ett lagom söndagsjobb 😆 Vad gĂ€ller effekter sĂ„ var det mest

hÄrdvarugrejjor pÄ förra mixen, sÄ dÀr blir det börja om i vilket fall...

NÄn solig dag ska jag skaffa Pro Tools, Àven om jag trivs med Tracktion..

Postat
  ModestMouse sa:
Tack igen för alla tips.

Problemet Àr att jag inte har tillgÄng till datorn dÀr allt Àr inspelat.

Har hela projektet pĂ„ en dvd.. Skulle kanske nĂ€mt det 🙂

Det blir vÀl att importera spÄr för spÄr och lÀgga rÀtt i tracktion.

Ett lagom söndagsjobb 😆 Vad gĂ€ller effekter sĂ„ var det mest

hÄrdvarugrejjor pÄ förra mixen, sÄ dÀr blir det börja om i vilket fall...

NÄn solig dag ska jag skaffa Pro Tools, Àven om jag trivs med Tracktion..

Borjar inte alla sparen pa samma stalle kommer det bli svart att lina up dom ratt!!

Kannar du ingen vanlig sjal som har PT som kan hjalpa dig ??

Jag skulle kunna gora det at dig om du orkar skicka over hela paketet!!

Namde jag att jag mixar ocksa? 🙂

Postat
  Bobogura sa:
  Gizmozis sa:
  Bobogura sa:
  Gizmozis sa:
Ett tips:

MVH

Anders

Snabbt och latt... 😆

FĂ„r du med effekterna dĂ„? antar nu att du menar frĂ„n regionslist, i sĂ„ fall lĂ€r Ă€ven jag mig nĂ„got nytt ikvĂ€ll. Hoppas 🙂

MVH

Anders

Nix effekterna far du ju inte med da, men det sa han aldrig att han ville!

Vill du ha effekterna med 'r det kanske snabbare att audiosuita dom forst och sen exportera, istallet for att bounca

Beror ju iofs hur manga effekter!!!! Annars 'r det bounce som galler!!

NĂ€, det framgick ju aldrig i början av trĂ„den. Jag har bara erfarenheten av att producenterna brukar ha hittat nĂ„gon effekt som de Ă€r grymt nöjda med pĂ„ vissa ljud som de absolut vill ha med i mixen sĂ„ det var dĂ€rför jag nĂ€mnde det 🙂

//Anders

Postat

Det har löst sig till det bÀsta.

Dom flesta spĂ„ren var bara att lĂ€gga in med outboardgrejjorna med och allt, tur det â˜ș

Sen vart det lite huvudvÀrksjobb pÄ det, men nu kan vi ratta för fullt i Tracktion..

Tack igen för hjÀlp!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.