Jump to content
Annons

Behringer BCF2000 i Cubase SX3

Recommended Posts

Stillborn (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har gÄtt emot allt mitt sunda förnuft och alla mina principer och köpt nÄgot det stÄr Behringer pÄ. Och nu Àr jag rÀtt bitter pÄ mig sjÀlv över det eftersom jag inte kan fÄ det att fungera.

Köpte en kontrollenhet (BCF2000, Studio rekommenderar) för att stura Cubase SX3.

Jag har kommit sÄ lÄngt sÄ att Cubase mÀrker att det kommer MIDI-signaler, men jag kan för mitt liv inte fÄ det att fungera.

Tycker att jag installerat drivrutiner och lÀst pdf-filer sÄ ögonen gÄr i kors, men det Àr stört omöjligt att hitta nÄgot dÀr det stÄr "SÄ hÀr gör du".

NÄgon som anvÀnder en liknande kontrollenhet och faktiskt fÄtt den att fungera? Hur bar ni er Ät?

Tack pÄ förhand

Redigerat av Stillborn
Annons
Postat

Det finns en setupfil för BCF2000 till SX3 att ladda ner pÄ Behringers hemsida, eller du har provat den redan.

Har du angett kontrollern som general MIDI? Det ska tydligen fungera att ange den som en Mackie-kontroller ocksÄ och dÄ tror jag det Àr lÀttare.

Jag har SE3 och inte lyckats fÄ det fungera men pÄ SE3 kan man inte vÀlja Mackie-kontroller utan bara general MIDI.

/F

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag har en sÄn BFC2000 och kör den i SX3 med Mackie Controll. Du ska inte behöva installera nÄgot alls om du vill köra den i Mackie Control. Du stÀller in BFC2000 i Mackie control-lÀge i SX3 sÄhÀr:

Under rattarna högst upp pÄ BFC2000 finns ju 2 rader med knappar. Om du hÄller ner en av knapparna i den övre raden sÄ startar den med olika förinstÀllningar. Om jag inte minns helt galet sÄ ska du hÄlla ner 2:a knappen frÄn vÀnster pÄ övre raden och slÄ pÄ strömmen pÄ maskinen. DÄ ska det stÄ "AC C" i displayen (A:et liknar mer ett upp-och-nervÀnt U). StÄr det nÄgot annat sÄ fÄr du stÀnga av och testa starta med en annan knapp intryckt. DÀr finns instÀllningar för Logic och en massa mer.

Sen i Cubase SX3 gÄr du in pÄ Device Setup och klickar pÄ den runda symbolen med ett + högst upp till vÀnster. LÀgg till Mackie Control och vÀlj sedan vilken MIDI-hÄrdvara som skalla styra denna. KLART

Redigerat av Linkoon
  • 1 Ă„r senare...
Waltzberger (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jag reserverar mig för att inom snar framtid stĂ€lla en dum frĂ„ga nu.. 😄

det Àr vÀl inte sÄ att man endast kan styra midikanaler med en bcf2000 exempelvis?

man kan vĂ€l styra alla sorters kanaler oavsett om det Ă€r midi eller mickad gura.. typ 😐?

Redigerat av babylondays
Johsey (oregistrerad)
Postat

Du kan styra bÄde midi parametrar och audio. Du kan stort sett styra vad du vill med din bcf2000 eftersom du kan assigna den till dom funktionerna du vill.

Waltzberger (oregistrerad)
Postat

okej, alltid bra att veta.

tack sÄ mkt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.