Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har för ett litet tag sen köpt en proteus 2500, nu sitter jag med ett problem. Visst jag kommer säkert kunna luska ut det utan hjälp, men för att spara 1 månad tänkte jag fråga er.

Hur lägger man upp ljuden på dom olika midikanalerna??

/ Tacksam för svar

tomas@stahl.nu

PS: Säger oxå välkommen till mig sjäv härinne..

Annons
Postat

Tjena

Om det är på samma sätt som i en Proteus 2000 så flyttar du markören i "huvudfönstret" till midikanalen högst upp till vänster. Vrider fram till vilken kanal du vill ha och flyttar markören till nedre raden i displayen där man väljer ljúd. Sen när du har hittat ljuden du vill ha och placerat ut dom på de olika midikanalerna så sparar du din multisetup i multimenyn och som du också kan namnge.

Sen kan det vara så att man måste aktivera kanalerna i synten som du vill använda, vilket man gör under "Midi enable" i Master menyn. I "Master menyn" skall "Midi mode" ställas in på "multi".

// Klas

Postat (redigerat)

qiterar> Om det är på samma sätt som i en Proteus 2000 så flyttar du markören i "huvudfönstret" till midikanalen högst upp till vänster. Vrider fram till vilken kanal du vill ha och flyttar markören till nedre raden i displayen där man väljer ljúd.

Ja så långt är jag med, men jag har ingen multi på denna.. 🙂(

Måste försöka komma på hur jag ska "save" ljudet på kanalen..

Redigerat av meerkat
Postat (redigerat)

Sen släpar den efter i midit oxå (cubase).... störande. Nån som har något förslag?

midi sysex packet delay står på 0000 milliseconds

Redigerat av meerkat
Postat
qiterar> Om det är på samma sätt som i en Proteus 2000 så flyttar du markören i "huvudfönstret" till midikanalen högst upp till vänster. Vrider fram till vilken kanal du vill ha och flyttar markören till nedre raden i displayen där man väljer ljúd.

Ja så långt är jag med, men jag har ingen multi på denna.. 🙂(

Tryck på Save/Copy knappen och snurra på hjulet tills du kommer till "Save Setup To". Flytta där markören till den nedre raden och välj vilken minnesplats "multin" skall sparas till.

// Klas

Postat (redigerat)

Ja så långt är jag med, men jag har ingen multi på denna.. 😛(

Tryck på Save/Copy knappen och snurra på hjulet tills du kommer till "Save Setup To". Flytta där markören till den nedre raden och välj vilken minnesplats "multin" skall sparas till.

// Klas:

Har även en MoPhatt och där är man så att säga alltid i Multiläget. Kanske samma på 2500:n...? 🙂

Redigerat av Magnetic
Postat (redigerat)

save preset och save song har jag, då borde det vara preset? har save pattern oxå

Redigerat av meerkat
Postat (redigerat)

Jag förstår hur den funkar nu, lr principen med att spara en setup. Men tyvärr sparas bara det sista ljudet och kanalen jag har valt..

Redigerat av meerkat

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.