Jump to content
Annons

Klicket försvann i cubase4


ljudsnubben

Recommended Posts

Hallå! Har hittat folk med problem med klicket på forumet. Men mitt klick bara försvann, utan att jag ens hade handen på skrivbordet typ. Men bara i ett projekt. Öppnar jag något annat funkar det som det är betalat för. Ett par andra kollegor i en annan studio har råkat ut för samma problem utan att lösa det. Finns det någon möjligen med svaret i sina fingertoppar? Då vore jag/vi ytterst tacksamma!

Mvh/Ljudsnubben

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är ju så insperationsdödande att börja styra med något tekniskt när man egentligen bara ska behöva trycka på"c"! Kör med midi klick på just den låten nu, men vilket meck! Ja ja... man överlever väl. Tack för ditt svar iaf.

Mvh/Pera

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du säker på att inget hänt i Metronominställningarna? T ex att du råkat växla bort audio-klicket till ett midi-klick (som dessutom inte leder till någon synt)?

Metronome Setup finns i Transport-menyn, annars så fungerar det att Shift-klicka (eller om det var Ctrl-klick) metronomknappen i transportpanelen.

Link to comment
Dela på andra sajter

...jag kom på't! Eller rättare sagt hittade knaset. Jag har ett Tascam us-2400 kontrollbord, och varje gång jag nuddar surroundpanorerings spaken så deaktiverar jag klicket till ljudkortet under outputs i vst-connections. Jävligt lustigt. Mina kollergor i en annan studio har råkat ut för samma grej, då med en annan stor kontrollenhet inkopplad, Har inte hittat boven på det bordet än men det går att klicka i klicket under "click" i vst-connections under outputs och det förlorade klicket é tillbaka.

mvh/Pera

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...