Jump to content
Annons

Logic 8 till G4?


Anteht

Recommended Posts

Ja, det ställer jag mig frågande till. Hur tror ni att en Logic 8 skulle gå på en G4 (2x867mhz, 1GB RAM, MDD-versionen som låter som ett mindre vindkraftverk)? Enligt systemkraven jag hittat för Logic 8 så ska det gå in, men tänkte höra med någon härifrån som kanske har erfarenhet av det, så att jag vet om jag ska gå över till det eller sitta kvar i Reason. 🙂

Tacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dom har med andra ord råkat få ut det någolunda för snabbt... Så det funkar till och med alltså dåligt till intel macarna? Där ser man.

Kanske provar, sitter kvar i Reason ett tag till isådanafall.

Btw, underbart forum, snabba svar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har med andra ord råkat få ut det någolunda för snabbt... Så det funkar till och med alltså dåligt till intel macarna? Där ser man.

Kanske provar, sitter kvar i Reason ett tag till isådanafall.

Btw, underbart forum, snabba svar! 🙁

haha dåligt?! det funkar typ inte alls!🙂 sitt du tryggt kvar i reason ett bra tag till! tills Logic 8.3 har släppts eller nått sånt haha!

//Crusner

Link to comment
Dela på andra sajter

haha dåligt?! det funkar typ inte alls!🙂 sitt du tryggt kvar i reason ett bra tag till! tills Logic 8.3 har släppts eller nått sånt haha!

//Crusner

Haha! Låter vettigt isåfall, då blir det till att vänta.

Tack för hjälpen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt vad det inte är som funkar? Sitter med en MacBookPro 2,2ghz och kör iaf 20-25 mjukvaruinstrument innan den piper om system overload. Vad gör du med din MacPro för att överlasta den så mycket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Dom har med andra ord råkat få ut det någolunda för snabbt... Så det funkar till och med alltså dåligt till intel macarna? Där ser man.

Kanske provar, sitter kvar i Reason ett tag till isådanafall.

Btw, underbart forum, snabba svar! 🙂

haha dåligt?! det funkar typ inte alls!🙂 sitt du tryggt kvar i reason ett bra tag till! tills Logic 8.3 har släppts eller nått sånt haha!

//Crusner

Jag jobbar varje dag med att mixa och spela in i logic 8.0.1 på en G5 1,8 (EN processor), det fungerar utmärkt.

Det drar inte mer processorkraft än logic 6 eller 7, men tar hårdare på grafiken.

Att säga att det inte fungerar alls är en grov överdrift.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har med andra ord råkat få ut det någolunda för snabbt... Så det funkar till och med alltså dåligt till intel macarna? Där ser man.

Kanske provar, sitter kvar i Reason ett tag till isådanafall.

Btw, underbart forum, snabba svar! 🙂

haha dåligt?! det funkar typ inte alls!🙂 sitt du tryggt kvar i reason ett bra tag till! tills Logic 8.3 har släppts eller nått sånt haha!

//Crusner

Jag jobbar varje dag med att mixa och spela in i logic 8.0.1 på en G5 1,8 (EN processor), det fungerar utmärkt.

Det drar inte mer processorkraft än logic 6 eller 7, men tar hårdare på grafiken.

Att säga att det inte fungerar alls är en grov överdrift.

Samma här!

Inga problem utom att grafiken segar när projekten blir stora.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har tydligen missat apple's diskussions forum helt. Tio tusentals inlägg av människor som inte får det att fungera. Alla jag känner som har skaffat sig logic pro 8a har åkt på buggar så det inte går att arbeta med det. De buggar jag åkt på hitills är "system overload", tagningar flyttar sig som de vill och inte går att flytta tillbaka, spår försvinner och att logic ibland dör ihop. Jag är lite av en oturs person så det gör säkert sitt men logic pro 8 är oförnekligen felfritt!

Hjärndött att uppgradera direkt, framöver kommer jag vänta minst ett halvår innan jag uppgraderar. Bättre att låta Apple lösa buggarna innan man köper.

MVH

Crusner

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Ni har tydligen missat apple's diskussions forum helt. Tio tusentals inlägg av människor som inte får det att fungera. Alla jag känner som har skaffat sig logic pro 8a har åkt på buggar så det inte går att arbeta med det. De buggar jag åkt på hitills är "system overload", tagningar flyttar sig som de vill och inte går att flytta tillbaka, spår försvinner och att logic ibland dör ihop. Jag är lite av en oturs person så det gör säkert sitt men logic pro 8 är oförnekligen felfritt!

Hjärndött att uppgradera direkt, framöver kommer jag vänta minst ett halvår innan jag uppgraderar. Bättre att låta Apple lösa buggarna innan man köper.

MVH

Crusner

Låter som om du har något hårdvarufel/drivrutinsfel, här funkar Logic superbt, vad har du för dator/ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har tydligen missat apple's diskussions forum helt. Tio tusentals inlägg av människor som inte får det att fungera. Alla jag känner som har skaffat sig logic pro 8a har åkt på buggar så det inte går att arbeta med det. De buggar jag åkt på hitills är "system overload", tagningar flyttar sig som de vill och inte går att flytta tillbaka, spår försvinner och att logic ibland dör ihop. Jag är lite av en oturs person så det gör säkert sitt men logic pro 8 är oförnekligen felfritt!

Hjärndött att uppgradera direkt, framöver kommer jag vänta minst ett halvår innan jag uppgraderar. Bättre att låta Apple lösa buggarna innan man köper.

MVH

Crusner

Låter som om du har något hårdvarufel/drivrutinsfel, här funkar Logic superbt, vad har du för dator/ljudkort?

Tjena!

Jag har en mac pro2,66 med 2 gb ram minne och rme's fireface 800. De senaste drivrutinerna till allt. Jag köpte mig en liquidmix och har haft mer problem sen den kopplades in så jag börjar nästan misstänka den faktiskt...

Har snackat med supporten i Irland och de sa också att det har varit mycket buggar och sånt..jag fick en artikel av dom ang. system overload buggen men det var inga konkreta lösningar precis.

MVH

Crusner

Link to comment
Dela på andra sajter

Macar med PPC strulade i Tiger 10.4.10 och Logic 8.0.0 dock felfritt med Logic 7.2.3. Sen kom Leopard 10.5.0 och grafikbuggen försvann. Likaså när Tiger Kom med 10.4.11 så försvann grafikbuggen. Ytterligare ett snäpp bättre grafik för oss med PPC blev det när Logic 8.0.1 kom. Däremot Intelmacarna, så har jag hört att det ska ha rullat på ganska felfritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Tjena!

Jag har en mac pro2,66 med 2 gb ram minne och rme's fireface 800. De senaste drivrutinerna till allt. Jag köpte mig en liquidmix och har haft mer problem sen den kopplades in så jag börjar nästan misstänka den faktiskt...

Har snackat med supporten i Irland och de sa också att det har varit mycket buggar och sånt..jag fick en artikel av dom ang. system overload buggen men det var inga konkreta lösningar precis.

MVH

Crusner

Mer minne och ett annat ljudkort skulle säkert fixa dina problem RME's kort har ju haft en del problem eftersom de tydligen inte följer Firewirestandarden till 100%. Finns dock workarounds beskrivna på RMEs forum.

Hur har du kopplat Liquidmix?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag har en mac pro2,66 med 2 gb ram minne och rme's fireface 800. De senaste drivrutinerna till allt. Jag köpte mig en liquidmix och har haft mer problem sen den kopplades in så jag börjar nästan misstänka den faktiskt...

Har snackat med supporten i Irland och de sa också att det har varit mycket buggar och sånt..jag fick en artikel av dom ang. system overload buggen men det var inga konkreta lösningar precis.

MVH

Crusner

Mer minne och ett annat ljudkort skulle säkert fixa dina problem RME's kort har ju haft en del problem eftersom de tydligen inte följer Firewirestandarden till 100%. Finns dock workarounds beskrivna på RMEs forum.

Hur har du kopplat Liquidmix?

System overload problemet handlar inte om ram minnet..är CPU:n bara tydligen...

Firefacet fungerar helt perfekt när jag använde pro 7!! håller inte standarden?? är väl därför den ljudkortet fått pris som bland de bästa firewire korten på marknaden...

Liquidmixen kopplar man genom firewire. Har den senaste versionen vilket är 2.

MVH

Crusner

Redigerat av Crusner
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Tjena!

Jag har en mac pro2,66 med 2 gb ram minne och rme's fireface 800. De senaste drivrutinerna till allt. Jag köpte mig en liquidmix och har haft mer problem sen den kopplades in så jag börjar nästan misstänka den faktiskt...

Har snackat med supporten i Irland och de sa också att det har varit mycket buggar och sånt..jag fick en artikel av dom ang. system overload buggen men det var inga konkreta lösningar precis.

MVH

Crusner

Mer minne och ett annat ljudkort skulle säkert fixa dina problem RME's kort har ju haft en del problem eftersom de tydligen inte följer Firewirestandarden till 100%. Finns dock workarounds beskrivna på RMEs forum.

Hur har du kopplat Liquidmix?

System overload problemet handlar inte om ram minnet..är CPU:n bara tydligen...

Firefacet fungerar helt perfekt när jag använde pro 7!! håller inte standarden?? är väl därför den ljudkortet fått pris som bland de bästa firewire korten på marknaden...

Liquidmixen kopplar man genom firewire. Har den senaste versionen vilket är 2.

MVH

Crusner

Jo jag vet att man kopplar LM genom FW men till vilken FW port har du kopplat den? Har du provat den andra FW400 porten? Eller i FW800 porten med adapter..

RMEs FW-problem är mest med nyare macar men man vet ju aldrig...

Angående minnet så är 2GB rätt lite om man arbetar professionellt. System overload meddelandena beror kanske inte på lite minne men systemet funkar bättre med mer minne och med tanke på hur billigt minne är idag så är det bara att fylla på, en av Mac Pros stora fördelar är ju att den kan ha mycket minne upp till 32GB installerat.

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har du rätt i! jag köpte datan för några månader sen med operativsystemet 10.4.10 och just i det så hade apple en bug i just firewire drivrutinen så jag fick tanka 10.4.9's firewire drivrutin. vilket hjälpte.

ang. liquidmixen: Eftersom mac pro:n bara har två firewire 400 portar (vilket är synd tycker jag) så har jag firefacet på baksidan och liquidmixen på framsidan.. Jag hade gärna sett att liquidmixen hade haft firewire 800..vart kan man köpa en adapter till det? (har för mig du nämnde något om det..?)

MVH

Crusner

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Det har du rätt i! jag köpte datan för några månader sen med operativsystemet 10.4.10 och just i det så hade apple en bug i just firewire drivrutinen så jag fick tanka 10.4.9's firewire drivrutin. vilket hjälpte.

ang. liquidmixen: Eftersom mac pro:n bara har två firewire 400 portar (vilket är synd tycker jag) så har jag firefacet på baksidan och liquidmixen på framsidan.. Jag hade gärna sett att liquidmixen hade haft firewire 800..vart kan man köpa en adapter till det? (har för mig du nämnde något om det..?)

MVH

Crusner

Här har du en variant http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...oduct_id=320990 men de flesta återförsäljare kan säkert fixa fram adapterkablar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har du rätt i! jag köpte datan för några månader sen med operativsystemet 10.4.10 och just i det så hade apple en bug i just firewire drivrutinen så jag fick tanka 10.4.9's firewire drivrutin. vilket hjälpte.

ang. liquidmixen: Eftersom mac pro:n bara har två firewire 400 portar (vilket är synd tycker jag) så har jag firefacet på baksidan och liquidmixen på framsidan.. Jag hade gärna sett att liquidmixen hade haft firewire 800..vart kan man köpa en adapter till det? (har för mig du nämnde något om det..?)

MVH

Crusner

Här har du en variant http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...oduct_id=320990 men de flesta återförsäljare kan säkert fixa fram adapterkablar.

Tack ska du ha! En kass grej med liquidmixen är att den inte riktigt kan hantera så många spår som den säger att den kan! Den orkar inte riktigt med när man har den på cirka 15 spår...

//Crusner

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Tack ska du ha! En kass grej med liquidmixen är att den inte riktigt kan hantera så många spår som den säger att den kan! Den orkar inte riktigt med när man har den på cirka 15 spår...

//Crusner

Kanske beror på att Firewirebussen maxas eller för att du använder för krävande effekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska du ha! En kass grej med liquidmixen är att den inte riktigt kan hantera så många spår som den säger att den kan! Den orkar inte riktigt med när man har den på cirka 15 spår...

//Crusner

Kanske beror på att Firewirebussen maxas eller för att du använder för krävande effekter.

Kan faktiskt vara det första du nämnde! Nu fick du mig att tänka! frågan e om jag kan göra något åt det?

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Kan faktiskt vara det första du nämnde! Nu fick du mig att tänka! frågan e om jag kan göra något åt det?

MVH

Prova att koppla ur Firefaceintefacet och eller eventuell extern hårddisk och kolla hur mycket Liquid Mixen klarar då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...