Jump to content
Annons

Vill prova ny mic!


rockdemon

Recommended Posts

Annons

Har själv inga erfarenheter av att få en SG låta LP. Dock känns det som något väldigt jobbigt eftersom SGn knappt har någon kropp att ta av och därför inte får det där feta, runda soundet. Gå in på en musikaggär och fråga deras gitarr-kille 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv inga erfarenheter av att få en SG låta LP. Dock känns det som något väldigt jobbigt eftersom SGn knappt har någon kropp att ta av och därför inte får det där feta, runda soundet. Gå in på en musikaggär och fråga deras gitarr-kille 😊

Ditt svar är svårt att tyda och fyllt av faror :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har satt en Seymour Duncan SH-4 JB i stallposition på min Les Paul, och den låter väldigt mycket Les paul faktiskt. Men jag har ju ingen aning om hur den låter på en SG, antagligen får man ju lite mer Les Paul-ljud av Les Paulen eftersom den har en sån tjock kropp, det bidrar ju mycket till ljudet.

Redigerat av Berggrund
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har satt en Seymour Duncan SH-4 JB i stallposition på min Les Paul, och den låter väldigt mycket Les paul faktiskt. Men jag har ju ingen aning om hur den låter på en SG, antagligen får man ju lite mer Les Paul-ljud av Les Paulen eftersom den har en sån tjock kropp, det bidrar ju mycket till ljudet.

Det är ju självklart när du ahr micken på en Les Paul :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hela är en empirisk frågeställning. Låter det Les Paul? Hur låter din Les Paul? Jasså den låter så, hur låter den när jag spelar? Ja det kan ju inte jag veta din tok, det är ju jag som spelar?! Jaja men kan du förklara på ett ungefär? Ja absolut, det låter som när jag spelar på en Les Paul...

Link to comment
Dela på andra sajter

Clawfinger (oregistrerad)

SG har nästan helt säkert en 500T som har mest kräm och diskant, som stallmick. Prova att köpa en 490T eller en 496T och prova. Dom har lägre output och är lite "mjukare" och sitter i LP studio bla..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...