Jump to content
Annons

Intel vs AMD... igen!


Masse

Recommended Posts

Annons

Innan någon blir irriterad av att samma diskussioner upprepas, gör en sökning på "musikdator", eller bara dator, så hittar du nog flera intressanta trådar, bl a specar på datorer folk här kör med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
AMD, Intel=CPU

VIA=Chipset

Fö fan!

det finns ju faktiskt VIA-processorer också...

fö helvete!

NEJ!

Med tanke på allt skit de släpper som förorsakat mänskligheten svåra våndor så kan man inte räkna med dom som nåt alternativ, och så länge är det AMD. Intel eller Apple's produkter som gäller.

Det är bara försök att vara CPU men egentligen är de lika effektiva som en kork i flaskan man vill supa ur, man får inte ut nåt.

FÖ FAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har sagt att jag diskuterar enbart processorer? Trodde inte jag behövde förklara alla detaljer. Liksom självklart att jag menade HELA systemet (inkl moderkort med VIA-chipset då) fö fan!

Tackar för tipset Rockford! Ska testa en sökning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken processor du använder är helt och hållet en smaksak i dagsläget. Annat var det när VST standarden kom och de snabbaste datorerna var uppe på 500MHz.

... eller som jag sa på arvikafestivalen. Jag struntar i vad det är för vin i flaskan, bara jag blir full.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till PTLE är det som får bäst resultat i alla test just nu en kombination av en AMD64 (nån av 1024 kb cache modellerna) och ett Asus moderkort med !!!! via-chipet kt800. Så att alla via chiop bara är skit är inte helt sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder själv ett ASUS med VIA K8T8000 ... går som en klocka!

ASUS K8V SE DELUXE

AMD64 3000+, 512kB Newcastle med CG-chippet

+ Corsair-minne

(Nätagg o cpu-fläkt:)

Tagan 330W

Zalman 7000B-ALCU

Ska du klocka, så ska du ha ett moderkort med nforce3-chippet. Vill du ha ett stabilt system ska du ha VIA. Så är det bara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygg dator efter vilket ljudkort du skall ha. Bestämm dig och kolla upp vilka saker som funkar med just det kortet. Har du tänkt att köpa ett digi kort kör på en amd64 och ett ASUS K8V SE DELUXE kort. Du kan hitta hur många som hälst som vittnar om att det är en mycket bra kombination.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...