Jump to content
Annons

VÄLDIGT intressant dokumentär om religioner, konspiration & annat som kanske får en att tänka om lite...


xylitol (oregistrerad)

Recommended Posts

xylitol (oregistrerad)

http://www.zeitgeistmovie.com/

kan också ses på Google video om man vill se den i helskärm:

http://video.google.com/videoplay?docid=55...15331&hl=en

Jag hittade denna film i samband med att jag letat efter liknande dokumentärer samt läst en del omkring liknande ämnen.

Denna film har sammalänkat en massa information kring både religioner och konspirationsteorier som kommit fram genom åren för att kanske få oss att tänka om lite, hur vi ser på världen, våra religioner och oss själva.

Jag har nog i hela mitt liv haft en stark vilja att leta efter vad som är vår mening med att vara på denna jord, och finner därför denna dokumentär HÖGST intressant.

Filmen inleds med en rätt så lång introduktion men efter ett tag börjar själva filmen, som består av olika delar, där diverse fakta läggs fram från olika håll.

I första delen så beskrivs de religioner vi har idag, dess ursprung och likheter med tidigare religioner. Sedan kommer den mer in på USA och dess korruption (filmen är väldigt koncentrerad kring just USA).

Redigerat av xylitol
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det någon som kommer ihåg serien som gick på svt (tror jag) för några år sen "John Safran vs God". Där John Saffran åkte världen runt för att ungefär bevisa Guds icke existens. Tills han hamnade hos en kristen demon utdrivare, då hände det här!!!!!!

For real? troru på de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som kommer ihåg serien som gick på svt (tror jag) för några år sen "John Safran vs God". Där John Saffran åkte världen runt för att ungefär bevisa Guds icke existens. Tills han hamnade hos en kristen demon utdrivare, då hände det här!!!!!!

For real? troru på de?

Japp, och jag har mina skäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

xylitol (oregistrerad)
Är det någon som kommer ihåg serien som gick på svt (tror jag) för några år sen "John Safran vs God". Där John Saffran åkte världen runt för att ungefär bevisa Guds icke existens. Tills han hamnade hos en kristen demon utdrivare, då hände det här!!!!!!

LOL på det där 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som kommer ihåg serien som gick på svt (tror jag) för några år sen "John Safran vs God". Där John Saffran åkte världen runt för att ungefär bevisa Guds icke existens. Tills han hamnade hos en kristen demon utdrivare, då hände det här!!!!!!

For real? troru på de?

Japp, och jag har mina skäl!

ok ok 🙂

Menade inget illa bara undrade 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...