Jump to content
Annons

Dongle-relaterat fel


wacky

Recommended Posts

Hej hej alla glada!

Jag har precis investerat i en ny studiodator. Amd processor, nVIDIA grafikkort 8500. RME Hammerfall x2, Win XP Professional SP2 etc.

Men när jag kommer till installationen av Cubase SL 3.0 börjar det hände otäcka grejor.

Installationen av Syncrosoft license control/protect drivers går fint (Obs, usb-donglen är urtagen)

Det går lika fint när Cubase installeras. Sen ber han om att få starta om datorn, så jag gör det. Sedan i windowsläge stoppar jag i Usb-nyckeln i en av mina 7 usb ingångar, datorn känner av ny maskinvara och installerar den. Sedan när jag drar igång Cubase får jag det här meddelandet:

"Syncrosoft license control - error

Application Cubase Sl.3x has caused the following error:

Failed to send Getinfo command"

Och jag har provat att installera om både Cubase, syncrosoft, samt xp ett antal gånger men likadant problem. Vad kan det här bero på???

Läste nånstans att man kunde prova att ladda hem senaste drivisarna från syncrosofts hemsida, kan det vara så enkelt?

Tackam för lite hjälp

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Läste nånstans att man kunde prova att ladda hem senaste drivisarna från syncrosofts hemsida, kan det vara så enkelt?

Varför inte prova?

Ach, dessa donglar..

När ska livet för de trogna originalanvändarna förbättras?...

Testa. Testa.. Och testa igen...

Känns som det var mer tur/magi att jag fick igång min CS4 på första försöket..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo visst ska jag göra det, men jag tänkte om nån känner igen eller har hört talas om det här felmeddelandet, för jag har inte sett det förut... vad betyder det??

Har det med nyckeln att göra?

/Wacky

Knepigt läge..

Jag tror det absolut enklaste och snabbaste för dig är att kontakta din återförsäljare om problemet.

Du har ju faktiskt köpt en vara och den ska funka, punkt slut.

Om varan inte funkar har du rätt till hjälp eller byte till fungerande produkt.

Var en krävande kund! 😠

Vet inte om just det svaret hjälpte men.. Bättre att återförsäljaren får jobba på problemet än att du får spilla tid och energi på det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Nu kör ju jag Logic hellre än Cubase och med det menar jag att jag kan ha fel, men vad jag kan läsa av ditt felmeddelande så känns det mest som om att det handlar om att programvaran inte kan känna av att din dator är uppkopplad mot Internet.. Alltså att den inte kan kommunicera mot sin "mothersite" för att kunna autencifiera (godkänna att det är ett original) programvaran... Eller har jag fel? 😕

EDIT: Svengelska 😄

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, och tack för alla svar!

Jag har inte något internet draget ute i studion, heller inget nätverks-kort installerat i burken, så han kanske

söker efter något, kanske inställt kommando...hmm, hur som helst ska jag ut och pröva installera det senaste drivrutinerna till Syncr lcc:n imorrn. Kanske är så enkelt. Jag har bara använt det medföljande

drivisarna hela tiden (Cubase SL 3.0) 😉

God fortsättning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå igen!

Jag har prövat att installera de nya drivrutinerna för Syncrosoft LCC. Hjälpte föga...tyvärr

"Failed to send Getinfo command" vad sjutton kan det betyda??

Pratade med MI7 idag också, han var väldigt osäker och hade aldrig hört talas om det.

Han skulle iaf skicka hem en ny usb-nyckel för han trodde att den kanske blivit gammal och grå

eftersom jag skaffat ny dator med ett annat moderkort var nyckelnumret för gammalt eller nåt i den stilen.

Någon annan som känner sig sugen att knäcka gåtan?

Har inspelning om mindre än en vecka, vore skönt o kunna använda ny-burken då, men men...

/Wacky 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå igen!

Jag har prövat att installera de nya drivrutinerna för Syncrosoft LCC. Hjälpte föga...tyvärr

"Failed to send Getinfo command" vad sjutton kan det betyda??

Pratade med MI7 idag också, han var väldigt osäker och hade aldrig hört talas om det.

Han skulle iaf skicka hem en ny usb-nyckel för han trodde att den kanske blivit gammal och grå

eftersom jag skaffat ny dator med ett annat moderkort var nyckelnumret för gammalt eller nåt i den stilen.

Någon annan som känner sig sugen att knäcka gåtan?

Har inspelning om mindre än en vecka, vore skönt o kunna använda ny-burken då, men men...

/Wacky 🙂

Från MI-7 hemsida

"Internet access required for license activation"

?

Åke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå igen!

Jag har prövat att installera de nya drivrutinerna för Syncrosoft LCC. Hjälpte föga...tyvärr

"Failed to send Getinfo command" vad sjutton kan det betyda??

Pratade med MI7 idag också, han var väldigt osäker och hade aldrig hört talas om det.

Han skulle iaf skicka hem en ny usb-nyckel för han trodde att den kanske blivit gammal och grå

eftersom jag skaffat ny dator med ett annat moderkort var nyckelnumret för gammalt eller nåt i den stilen.

Någon annan som känner sig sugen att knäcka gåtan?

Har inspelning om mindre än en vecka, vore skönt o kunna använda ny-burken då, men men...

/Wacky 🙂

Hmm.. la ner cubase för de flesta produktioner för bra länge sedan nu , men från en teknikers synvinkel

så låter " Faild to send Getinfo command" Som ett softwara fel i Syncrosofts prog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alltså jag vet inte varför internet ska vara tillgängligt (vilket jag haft iofs) när man installerar LCC. Finns inget krav på nån registrering via internet under installationsförfarandet.

Möjligt att det är ett software fel, men jag har ju kört med exakt samma drivisar+programvara på gammeldatorn.

Läste nånstans att man kunde köpa en USB-hubb och pröva, ska tydligen ha funkat för nån i staterna..

/Wacky 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter helt klart som om Syncrosofts mjukvara gör någon form av verifiering mot internet vilken version det är som installeras i hårdvarulåset.

Om du har en internetuppkopplad dator kan du ju testa att först koppla ur nätverkskabeln och sedan installeras Cubase / syncrosoftmjukvaran o se om felet upprepar sig, om det gör det, stoppa i nätverkskabeln ( och vänta tills internet är tillgängligt ) installera syncrosoftmjukvaran igen och se om felet försvinner.. gör den det har du svaret på din fråga, annars är det bara att skriva några rader här igen.. det borde inte vara sådär fruktansvärt svårt att ordna problemet

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Lundin!

Fick en annan dongle av MI7 igår, förde över licensen från den gamla till den nya via en annan dator, då nydatorn inte vill läsa av ena nyckeln. Hur som helst fungerade varken det att skifta donglar i datorn eller ditt tips med att ha nätverkskabeln i och ut... prövade ominstallera osv.

Jag förstår inte?!! måste jag köpa ytterligare en ny dator för att jag ska få den j+*+0x dongeln att funka?! Blir inte klok på det här. Kan det vara så att moderkortet är för nytt, och inte Cubase SL 3.0 går att köra på en sådan?

/Wacky ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...