Jump to content
Annons

Phonic Helixboard 17 + Delta 1010LT =/


maxcavalera

Recommended Posts

Sitter tyvärr på ett helixboard 17 som inte funkar något vidare, det är enligt mig helt värdelöst, har linat in Ljudet från mitt Delta 1010lt in i det och det funkar värdelöst, tappar en massa frekvenser osv.

Har inte haft studio och inspelning som hobby särskillt länge, så är fortfarande en novis :rolleyes: Så man kanske inte ens ska kunna göra så?

Om det är någon som har något bra att säga lyssnar jag gärna, annars så blir det till att jag snart slänger ut skiten från mitt fönster och skaffar ett mackie mixerbord

Redigerat av maxcavalera
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan du beskriva hur du kopplat?

Beskriv exakt varifrån på kortet och vart in på mixern.

Såhär är det kopplat:

http://img299.imageshack.us/my.php?image=kopplatkx7.jpg

Redigerat av maxcavalera
Link to comment
Dela på andra sajter

ta o läs på om mickning och mixning..

håller på, men detta är inget man lär sig över en natt, så tänkte att om jag vänder mig till någon vänlig själ här så kanske han kan förklara för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Lite annorlunda koppling av grejerna. Jag får återkomma med ett förslag på bättre koppling efter julafton...

1. Helixboard har inbyggt ljudkort

2 Kopplat till ett ljudkort...

Men jag antar att det är gitarren som tappar frekvenser. Du behöver en instrumentingång. En DI box löser ditt problem.

Någon sådan här kanske:

http://www.4sound.se/ProductList.aspx?m=8&i=154&s=0

Och IDF innan du kommenterar att man skall lära sig at mixa så kan ni väl titta på vad som kan vara problemet, eller?

😉

God Jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Fick lite tid över. Inget fel på mixern troligen utan som jag skrev tidigare troligen behöver du en DI box.

Hur använder du dina grejer? Vad skall du spela in?

Jag gissar att du kan sälja av antingen Deltan eller Mixern. Känns onödigt med två ljudkort?

Koppla DI boxen direkt till Delta ljudkortet. Dessutom har Delta två inbyggda mickpreampar så mixern behövs inte för det heller.

Men om du nu skall koppla in mixern så skulle jag göra så här:

Gitarr in via DI box till line in på mixerns kanal ett.

Från mixern skulle jag koppla de två subgrupperna (Group 1 & 2) till ingång 1 och 2 på Delta.

Stereo ut från Delta skulle jag koppla till kanal 6-7 eller tape in beroende på dagsform.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick lite tid över. Inget fel på mixern troligen utan som jag skrev tidigare troligen behöver du en DI box.

Hur använder du dina grejer? Vad skall du spela in?

Jag gissar att du kan sälja av antingen Deltan eller Mixern. Känns onödigt med två ljudkort?

Koppla DI boxen direkt till Delta ljudkortet. Dessutom har Delta två inbyggda mickpreampar så mixern behövs inte för det heller.

Men om du nu skall koppla in mixern så skulle jag göra så här:

Gitarr in via DI box till line in på mixerns kanal ett.

Från mixern skulle jag koppla de två subgrupperna (Group 1 & 2) till ingång 1 och 2 på Delta.

Stereo ut från Delta skulle jag koppla till kanal 6-7 eller tape in beroende på dagsform.

Lycka till!

UNDERBART TACK FÖR HJÄLPEN!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...