Jump to content
Annons

Ljudet I "This Moment"


DJ_Smiley

Recommended Posts

Annons
I Marie Picassos nya singel "This Moment" finns det ett ljud som filtreras fram och tillbaka. Är det någon som varifrån ljudet kommer/vad den heter? Vilken synth/vsti?

Tack på förhand 🙁

Hehe.. Råkade stöta på din lilla fundering. Jag vet exakt vilket ljud som använts eftersom jag proddat & skrivit låten. Maila mig så ska jag förklara exakt hur jag gjort. Men jag kan avslöja så pass mycket att det är ett av fabriksljuden i exs24:an...

martenmusic@yahoo.se

Mvh Mårten Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

'hehehe...

Lite komiskt... Det ljudet du är ute efter är mkt möjligt att det är VST skapat..men back in the good old days.

Så skapade man det genom att skicka ett "midi" volume change 0 resp 127 till hårdvaru synten man hade varje 32/del

och om man hade otur och det var en stor produktion med mkt cpu krafts krävande produktionen fick man lag då

datorn inte hanterade all midi info som skulle skickas....

ahhh.. the good old days...

Du kan lyssna på några av mina tidiga produktioner typ Element of love - Earthbound, etc.. Det är en JV80 som spelar "stabbet"

/B

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det är off topic så måste jag ändå säga att det finns fler som gör som jag. Kanske alla gör som jag. Man googlar på sitt namn eller på låtar man har skrivit för att se hur väl dom sprids eller om det pratas om dom 🙁

Edit: Det är också roligt att lite väletablerade låtskrivare hittar hit 🙂

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...